Την 1η Σεπτεμβρίου 2000 στο Λευκαντί Ευβοίας, λίγο έξω από τη Χαλκίδα το πλοίο Eurobulker X, κατά την διάρκεια φόρτωσης φορτίου τσιμέντων κόπηκε στα δύο. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο και στη περιοχή έπνεαν άνεμοι 9 μποφόρ.

Στις 28 Αυγούστου, το χωρητικότητας 35.000 τόνων πλοίο, με σημαία Καμπότζης, είχε καταπλεύσει στη Χαλκίδα από την Τουρκία με προορισμό την Αίγυπτο, ολοκληρώνοντας τη φόρτωση 32.031 τόνων τσιμέντου. Αμέσως μετά το ατύχημα, προκλήθηκε μεγάλη διαρροή καυσίμου η οποία ρύπανε τη θάλασσα μέχρι το Χαλκούτσι, την Αυλίδα, το Δήλεσι και τον Ωρωπό.
Η κινητοποίηση του ΥΕΝ και των Λιμενικών Αρχών, αλλά και των ιδιωτικών φορέων, βοήθησαν σε μεγάλο βαθμό, στον περιορισμό της κηλίδας και στην αποτελεσματική απορρύπανση των ακτών.

Το πλοίο ήταν επανδρωμένο με αλλοδαπό πλήρωμα εκτός του Έλληνα Υποπλοίαρχου Νικόλαου Πανταζή. Κατά τη διάρκεια του ναυαγίου ένας άνδρας ουκρανικής καταγωγής έχασε τη ζωή του, ενώ άλλα τέσσερα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν.

Το πλοίο ανήκε στον όμιλο του Έλληνα εφοπλιστή Σταύρου Ηλία. Το είχε αποκτήσει το Φεβρουάριο του 1998 από την εταιρία Medway των Δ. Δελαπόρτα και Θ. Γιαννούτσου στην οποία ανήκε με το όνομα Matumba. Το ναυάγιο έχει όρθια θέση στον αμμώδη βυθό. Το βαθύτερο σημείο του βρίσκεται στα 35 μέτρα και ανεβαίνει σταδιακά στα 20 και 10 μέτρα. Γι αυτό το λόγο είναι προσιτό και έχει γίνει αγαπημένος προορισμός των αυτοδυτών που το εξερευνούν.

Η ρύπανση των γειτονικών ακτών του Ν. Ευβοϊκού προκλήθηκε από τη διαρροή περίπου 700 τόνων πετρελαίου και λιπαντικών που υπήρχαν στις δεξαμενές του πλοίου.

Σήμερα το ναυάγιο έχει σημανθεί ως επικίνδυνο για την ναυσιπλοΐα, καθώς ο ιστός του εξέχει από την επιφάνεια του νερού σε ύψος περίπου τριών μέτρων.

Λόγω του μεγέθους του είναι αδύνατον να εξερευνηθεί με μια μόνο κατάδυση

Δείτε το βίντεο – drone του συνεργάτη μας Up Drones από το σημείο όπου ναυάγησε το πλοίο EUROBALKER X, τον Σεπτέμβρη του 2000.

Με πληροφορίες από το grafasdiving.gr

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here