Την 1η Σεπτεμβρίου 2000 στο Λευκαντί Ευβοίας, λίγο έξω από τη Χαλκίδα το πλοίο Eurobulker X, κατά την διάρκεια φόρτωσης φορτίου τσιμέντων κόπηκε στα δύο. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο και στη περιοχή έπνεαν άνεμοι 9 μποφόρ.
Στις 28 Αυγούστου, το χωρητικότητας 35.000 τόνων πλοίο, με σημαία Καμπότζης, είχε καταπλεύσει στη Χαλκίδα από την Τουρκία με προορισμό την Αίγυπτο, ολοκληρώνοντας τη φόρτωση 32.031 τόνων τσιμέντου. Αμέσως μετά το ατύχημα, προκλήθηκε μεγάλη διαρροή καυσίμου η οποία ρύπανε τη θάλασσα μέχρι το Χαλκούτσι, την Αυλίδα, το Δήλεσι και τον Ωρωπό.
Η κινητοποίηση του ΥΕΝ και των Λιμενικών Αρχών, αλλά και των ιδιωτικών φορέων, βοήθησαν σε μεγάλο βαθμό, στον περιορισμό της κηλίδας και στην αποτελεσματική απορρύπανση των ακτών.
Το πλοίο ανήκε στον όμιλο του Έλληνα εφοπλιστή Σταύρου Ηλία. Το είχε αποκτήσει το Φεβρουάριο του 1998 από την εταιρία Medway των Δ. Δελαπόρτα και Θ. Γιαννούτσου στην οποία ανήκε με το όνομα Matumba. Το ναυάγιο έχει όρθια θέση στον αμμώδη βυθό. Το βαθύτερο σημείο του βρίσκεται στα 35 μέτρα και ανεβαίνει σταδιακά στα 20 και 10 μέτρα. Γι αυτό το λόγο είναι προσιτό και έχει γίνει αγαπημένος προορισμός των αυτοδυτών που το εξερευνούν.
Σήμερα το ναυάγιο έχει σημανθεί ως επικίνδυνο για την ναυσιπλοΐα, καθώς ο ιστός του εξέχει από την επιφάνεια του νερού σε ύψος περίπου τριών μέτρων.
Δείτε το βίντεο – drone του συνεργάτη μας Up Drones από το σημείο όπου ναυάγησε το πλοίο EUROBALKER X, τον Σεπτέμβρη του 2000.
Με πληροφορίες από το grafasdiving.gr