Ένα πείσμα κρύβεται πίσω από τη δημιουργία του τραγουδιού «Τρελή και Αδέσποτη». Το συνέθεσε ο Νίκος Ξυδάκης, τους στίχους έγραψε ο Μανόλης Ρασούλης και ερμήνευσε ο Νίκος Παπάζογλου.
Ήταν 1978, όταν με μπροστάρη τον Διονύση Σαββόπουλο μαζεύτηκαν ο Ρασούλης, ο Ξυδάκης και ο Παπάζογλου και μια πλειάδα αξιόλογων ερμηνευτών και μουσικών για να ηχογραφήσουν την «Εκδίκηση της Γυφτιάς».Τ ο πρώτο τραγούδι του δίσκου ήταν το «Τρελή και Αδέσποτη». Η μελωδία, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο συνθέτης στη «Μηχανή του Χρόνου», γράφτηκε σε πιάνο και όχι με μπουζούκι ή κάποιο άλλο έγχορδο. Ήταν η απάντηση του Ξυδάκη στον Μανόλη Ρασούλη, που αστειευόταν και τον πείραζε ότι δεν μπορούσε να γράψει λαϊκή μουσική σε πιάνο. Μετά από αυτήν την «πρόκληση», ο Ξυδάκης πείσμωσε και κλείστηκε ολόκληρο το βράδυ σκαρώνοντας τη μελωδία.
Τι αφηγήθηκε ο ίδιος στη «Μηχανή του Χρόνου» και τον Χρίστο Βασιλόπουλο:
«Ανακάλυψα ξαφνικά ότι μπορούσα να γράφω με αυτό το λαϊκότροπο χαρακτήρα. Τότε ξέρετε ήταν τα χρόνια λίγο μποέμικα, λίγο λυρικά – συγκατοικούσαμε με το Ρασούλη πάνω στο Λυκαβηττό, στην οδό Δαφνομήλη. Το τραγούδι αυτό, στο οποίο γράφτηκε πρώτα η μουσική, θυμάμαι ότι το είχα γράψει λίγο σαν απάντηση. Γιατί ο Ρασούλης πίστευε ότι δεν μπορούσα να γράψω λαϊκή μουσική και ότι είχα μια εστέτ προσέγγιση. Πίστευε ότι θα γράφω μια μουσική άλλου τύπου, γαλλική μουσική. ‘Ισως φταίει και η Αίγυπτος γιατί κουβαλάει μια τέτοια μυθολογία, ο Αιγύπτιος ελληνισμός.
Έτσι λοιπόν, κάπου από πίκα – έχει και αυτό ενδιαφέρον καμιά φορά – και λίγο αστειευόμενος, είπα ότι θα γράψω ένα τραγούδι για να του αποδείξω ότι μπορώ να κάνω τέτοια μουσική. Και έγραψα μόνο την μουσική για το «Τρελή κι αδέσποτη», χωρίς την εισαγωγή. Αργότερα, τη νύχτα που επέστρεψε ο Ρασούλης, του έπαιξα τη μουσική και αμέσως κάθισε και έγραψε τους στίχους».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: