Όταν καθόμαστε μπροστά στον υπολογιστή μας συνήθως αναζητούμε θέματα ποικίλης ύλης.
Από το πόσο στοιχίζει ένα ζευγάρι παπούτσια που μας αρέσει μέχρι την εικόνα του σπιτιού μας από τον δορυφόρο της Google. Τι αναζητά ο κόσμος να μάθει μέσα από το διαδίκτυο; Τι ψάχνει να βρει; Παίζει ρόλο η χώρα που ζει και η κουλτούρα που διαθέτει;
Σύμφωνα με την λειτουργία της «Αυτόματης Συμπλήρωσης» της Google υπάρχει μια κοινή βάση αναζήτησης από πολλούς χρήστες. Ωστόσο όπως αποδεικνύεται τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης διαφοροποιούνται από χώρα σε χώρα.
Για παράδειγμα στην Βόρεια Αμερική ενδιαφέρονται κυρίως για το κόστος ενός διαβατηρίου ή ενός διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Όσο για την Ευρώπη πολλοί ανησυχούν για πρακτικά πράγματα όπως το κόστος ζωής και σπουδών. Στη Ρωσία από την άλλη δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το κόστος ενός μαχητικού αεροπλάνου MiG.
Οι περισσότεροι χρήστες της Google, αναζητούν απαντήσεις για την κάλυψη βασικών αναγκών, όπως η τροφή, τα ζώα ή τα καύσιμα.
Δεν είναι όμως λίγοι εκείνοι που με τις αναζητήσεις τους στο διαδίκτυο δίνουν μια άλλη έννοια στην «χρησιμότητα» του ίντερνετ.
Πορνεία στη Βραζιλία, την Ουκρανία, το Χονγκ Κόνγκ και τη Λετονία. Σκλάβοι στη Μαυριτανία, η αγορά νεφρού στο Ιράν, εναλλακτική εξωσωματική γονιμοποίηση στην Αυστραλία και ρινοπλαστική στην Κορέα, αποτελούν κάποιες από τις πιο αμφιλεγόμενες προτάσεις στην Αυτόματη Συμπλήρωση της Google.
Οι Ιρανοί είναι πρόθυμοι να πουλήσουν ή να αγοράσουν τα νεφρά, ενώ οι Νοτιοκορεάτες έχουν εμμονή με την εμφάνισή τους και ψάχνουν να μάθουν το κόστος μιας ρινοπλαστικής!
Οι Κινέζοι πάλι αναζητούν το μεγαλύτερο iPhone της Apple…
Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η αμερικανική σελίδα http://www.fixr.com δημοσιεύτηκαν πρόσφατα και δίνουν μια πιο σαφή και ξεκάθαρη εικόνα στο τι ψάχνει ο κόσμος μέσα στον «θαυμαστό κόσμο» του ίντερνετ με βάση την ήπειρο και κατ΄ επέκταση την χώρα όπου κατοικεί.
Η έρευνα ξεκίνησε πληκτρολογώντας μέσω Google μια απλή ερώτηση για κάθε χώρα.
Μερικά από τα πιο ιδιαίτερα αποτελέσματα που αφορούν τους Ευρωπαίους είναι τα ελβετικά «Rolex», τα αγκυροβολημένα γιοτ στο Μονακό, οι ρινοπλαστικές στην Αλβανία και πως πετάει ένα μαχητικό MiG στη Ρωσία.
Οι τελετές είναι ένα άλλο πάθος των χρηστών απ’ όλο τον κόσμο. Αναζητούν γαμήλιες τελετές στην Κύπρο και την Ελλάδα ή μήνα του μέλιτος στις Μαλδίβες. Για κηδείες προτιμούν την Ιρλανδία.
Γιατί οι Ιάπωνες θέλουν καρπούζια και οι Αρμένιοι έχουν εμμονή με τα χαλιά παραμένει μυστήριο.
Η αγορά ζώων είναι δημοφιλής αναζήτηση. Αγελάδες στην Ινδία και το Μπαγκλαντές και καμήλες στην Αίγυπτο, το Ισραήλ και το Αφγανιστάν.
Η ζωή στη Βόρεια Αμερική φαίνεται να είναι ήσυχη αφού το κύριο ενδιαφέρον των Καναδών επικεντρώνεται στο κόστος ενός διαβατηρίου για την έξοδό τους από τη χώρα.
Τα καπέλα του Παναμά είναι πολύ διάσημα στο Εκουαδόρ. Μεγάλο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η πορνεία στην Ουρουγουάη και τη Βραζιλία. Όχι τόσο μεγάλο όμως όσο το ενδιαφέρον για την τιμή της κοκαΐνης στη Χιλή.
Φυσικά τα αποτελέσματα αυτά δεν αποτελούν επιστημονική έκθεση ούτε αποδεικτικά των συνηθειών των διαφόρων λαών. Παρατηρώντας όμως κάποιες από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις της Google σε όλο τον κόσμο διαπιστώνεις τις πολιτισμικές διαφορές, αλλά και κάποιες βασικές ομοιότητες.
Πηγή: Fixr