Η ζωή στη βικτωριανή Αγγλία προκαλεί το ενδιαφέρον του κόσμου όχι επειδή όλοι ενδιαφέρονται για τη βρετανική κουλτούρα, αλλά επειδή πρόκειται για την πρώτη «ιστορική» περίοδο που αποτυπώθηκε σε φωτογραφίες. Μέχρι τότε η οπτικοποίηση γινόταν με πίνακες και σκίτσα.
Ο κόσμος μπορούσε πλέον να δει σε φυσική αποτύπωση τους ανθρώπους, τα ρούχα τους και πραγματικά στιγμιότυπα της καθημερινότητας, ακριβώς όπως τα κατέγραψε ο φακός.
Οι παρακάτω φωτογραφίες απεικονίζουν καθημερινές στιγμές, οι οποίες συνέβησαν πριν από περίπου διακόσια χρόνια, στα μέσα του 19ου αιώνα.
Η βιομηχανική επανάσταση είχε αρχίσει να αλλάζει την κοινωνία, αλλά ακόμα ίσχυαν κανόνες και θεσμοί που τώρα θεωρούμε ότι ανήκουν στη λεγόμενη «παλιά εποχή».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η θέση των γυναικών στην κοινωνία.
Τα φορέματά τους έπρεπε να τις καλύπτουν από τον λαιμό μέχρι και τους αστραγάλους.
Η φωτογραφία του κοριτσιού με τις γυμνές γάμπες θα θεωρούνταν προκλητική και αν την αναγνώριζαν, η «φήμη» της θα αμαυρωνόταν για πάντα.
Εξίσου «προκλητική» για τα δεδομένα της εποχής είναι η κοπέλα που κάθεται πάνω στο ποδήλατο.
Μέχρι τότε, οι γυναίκες απαγορευόταν να ιππεύουν όπως οι άντρες και χρησιμοποιούσαν ειδικές σέλες ώστε να τοποθετούν και τα δύο πόδια απ’ την ίδια πλευρά. Μία στάση που απαιτούσε πολύ καλή ισορροπία και συχνά προκαλούσε ατυχήματα.
Η μόδα του 1850 απαιτούσε τεράστια κρινολίνα που δυσχέραινε αφάνταστα τις κινήσεις.
Ασφαλώς, ποτέ δεν έλειπε ο κορσές, ο οποίος συχνά προκαλούσε προβλήματα στην υγεία, καθώς έσφιγγε τα πλευρά.
Οι κανόνες ευγενείας και ευπρέπειες ρύθμιζαν τα πάντα στην κοινωνία.
Η σωστή στάση του σώματος ήταν ευθυτενής, ουσιαστικά απαγορευόταν να ακουμπήσει κανείς την πλάτη του στο κάθισμα.
Γι’ αυτό και η λυγισμένη πλάτη του κοριτσιού που βαριεστημένα ακουμπά το κεφάλι του στο χέρι του ξεφεύγει από το στερεότυπο που ισχύει για την εποχή.
Το ίδιο «απρεπής» θεωρείτο η εικόνα του ζευγαριού που φλερτάρει.
Η συγκεκριμένη μάλλον πρόκειται για στημένη φωτογραφία κι όχι αληθινή, καθώς οι εκφράσεις και οι κινήσεις είναι μάλλον υπερβολικές.
Η στάση του νιόπαντρου ζευγαριού μοιάζει πολύ πιο αυθεντική, καθώς στέκονται σοβαροί και ανέκφραστοι.
Οι φωτογράφοι απαιτούσαν αυτές τις εκφράσεις, καθώς οι φωτογραφίες ήταν σπάνιες και θα τις κρατούσαν για την υπόλοιπη ζωή τους.
Η διαδικασία της φωτογράφισης κρατούσε πολλή ώρα και τα μοντέλα έπρεπε να μείνουν ακίνητα για αρκετά λεπτά, έτσι ώστε να μη βγει κουνημένη.
Στις περισσότερες φωτογραφίες πρωταγωνιστούν άτομα της καλής κοινωνίας, όπως φαίνεται από τα πλούσια φορέματα και το προσεγμένο ντεκόρ.
Παράλληλα, υπάρχουν φωτογραφίες με ανθρώπους της εργατικής τάξης, ή ακόμα και ζητιάνους, που πουλούσαν λουλούδια στους δρόμους του Λονδίνου, όπως η ξακουστή ηρωίδα του «Ωραία μου Κυρία», Ελάιζα Ντούλιτλ.
Τέλος, μία φωτογραφία όπου δύο κύριοι παίζουν μποξ με την τεχνική που ίσχυε τον 19ο αιώνα.
Οι κινήσεις ήταν πολύ πιο αργές και σπάνια έσκυβαν για να αποφύγουν το χτύπημα. Συνήθως κέρδιζε όποιος άντεχε περισσότερο.