Οι «Απαράδεκτοι» ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης, όταν δημιουργήθηκε η ιδιωτική TV.
Προβλήθηκε τις σεζόν 1991-2 και 1992-3 σημειώνοντας υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, ενώ το ίδιο συμβαίνει σε κάθε επανάληψη.
Το πρώτο επεισόδιο παίχτηκε στις 18 Σεπτεμβρίου του 1991, από το Μέγκα.
Αρχικά οι συντελεστές είχαν προσεγγίσει τον Αντ-1, αλλά οι υπεύθυνοι του καναλιού απέρριψαν το σίριαλ, λόγω «ακαταλληλότητας του σεναρίου».
Η απήχηση της σειράς δεν δικαίωσε την κρίση τους.
Δημιουργός ήταν η ηθοποιός Δήμητρα Παπαδοπούλου, η οποία ξεκίνησε να γράφει τις ιστορίες ενός ζευγαριού για το ραδιόφωνο.
Τα κείμενα ερμήνευαν η ίδια και ο Σπύρος Παπαδόπουλος.
Οι ραδιοφωνικές περιπέτειες του ζευγαριού άρεσαν στον κόσμο και τότε προτάθηκε στην Παπαδοπούλου να τις μεταφέρει στην τηλεόραση, προσθέτοντας όμως και μερικούς ακόμα κύριους και δευτερεύοντες χαρακτήρες.
Όπως κι έγινε.
Η Παπαδοπούλου γνώριζε τους υπόλοιπους «Απαράδεκτους» Γιάννη Μπέζο και Βλάσση Μπονάτσο, από το θέατρο.
Το σενάριο
Το σενάριο παρακολουθεί τις ζωές των τεσσάρων πρωταγωνιστών, είναι γεμάτο από έξυπνες και αστείες ατάκες, ενώ έχει πολλά στοιχεία της τότε επικαιρότητας.
Σχολιάζει για παράδειγμα τα πρώτα γκουρμέ εστιατόρια και τον Έλληνα που κατά βάθος προτιμά την ταβέρνα.
Πολλοί παρομοίασαν τους «Απαράδεκτους» με παλιές ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες, που είχαν εύστοχο και καίριο χιούμορ.
Η επιτυχία της σειράς οφείλεται, σύμφωνα με τους κριτικούς, στους χαρακτήρες που έφτιαξε η Παπαδοπούλου και φυσικά στο σενάριο.
Όλοι είχαν τα πραγματικά ονόματα των ηθοποιών.
Η βασική παρέα απαρτίζονταν από τους: Δήμητρα, (Δήμητρα Παπαδοπούλου), Σπύρο (Σπύρο Παπαδόπουλο), Γιάννη (Γιάννη Μπέζο) και Βλάσση (Βλάσση Μπονάτσο).
Υπήρχαν και συμπληρωματικοί χαρακτήρες όπως η Ρένια, την οποία ενσάρκωνε η Ρένια Λουϊζίδου στην πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης.
Στα 49 συνολικά επεισόδια έκαναν έκτακτες εμφανίσεις πολλοί γνωστοί ηθοποιοί και καλλιτέχνες όπως οι Σωτήρης Μουστάκας, Ελένη Φιλίνη, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Κωνσταντίνος Τζούμας, Πέτρος Φιλιππίδης, Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Παύλος Κοντογιαννίδης, Ναταλία Τσαλίκη, Κώστας Ευριπιώτης και άλλοι.
Ένας από τους ηθοποιούς που εμφανίστηκε εκτάκτως στη σειρά ήταν ο Γιώργος Γιαννόπουλος, ο οποίος υποδύθηκε τον μαέστρο στο επεισόδιο που οι «Απαράδεκτοι» ήθελαν να δηλώσουν συμμετοχή στη Γιουροβίζιον.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι την περίοδο των γυρισμάτων της σειράς, ο ηθοποιός διατηρούσε σχέση με την Παπαδοπούλου.
Όπως είπε ο ίδιος σε συνέντευξή του δεν ήθελε να μπαίνει στα χωράφια της συντρόφου του και γι’ αυτό έκανε μόνο ένα μικρό πέρασμα στη σειρά για το οποίο τον έπεισε ο Μπονάτσος.
Οι χαρακτήρες
Η Δήμητρα, η σύζυγος του Σπύρου, ήταν μια νεαρή νοικοκυρά της δεκαετίας ’80-’90.
Δεν εργαζόταν, ούτε είχε σπουδάσει και περνούσε την καθημερινότητά της στο σπίτι, κάνοντας παρέα με τον Γιάννη.
Ζήλευε τον άντρα της αλλά και τις δυναμικές γυναίκες που δούλευαν και ήταν πιο χειραφετημένες από την ίδια.
Οι υπόλοιποι τη θεωρούσαν κατώτερή τους και εκείνη προσπαθώντας να φανεί αντάξιά τους, πετούσε συχνά «μαργαριτάρια» στις σοβαρές συζητήσεις.
Ο Σπύρος ήταν ο πιο σοβαρός από τους υπόλοιπους.
Είχε μια καλή δουλειά (διαφημιστής) και συνεπώς άνεση στα οικονομικά του. Συνεχώς αναφερόταν στην αριστερή ιδεολογία του και τη συμμετοχή του στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, η ζωή του όμως και οι φιλοδοξίες του δεν συμβάδιζαν με τους «αγώνες» του και αυτό φαινόταν μέσα από το σενάριο. Άλλωστε αυτό ήταν και η επιτυχία του σεναρίου, ότι οι θεατές αναγνώριζαν πραγματικούς χαρακτήρες και συμπεριφορές. Οι πιο πολλοί γνώριζαν κάποιον (αν όχι τον εαυτό τους) που μιλούσε για το αριστερό παρελθόν του, αλλά ζούσε με εντελώς διαφορετικό τρόπο.
Κλασική ατάκα του Σπύρου κοιτώντας την κάμερα: «Τι έγινε ρε παιδιά;»
Ο Γιάννης ήταν ο πρώτος ομοφυλόφιλος της ελληνικής τηλεόρασης. Συγκατοικούσε με τον Βλάσση και προσπαθούσε συνέχεια να τον συνετίσει για την «άσωτη» ζωή που έκανε.
Λόγω της σεξουαλικής του προτίμησης αντιμετώπιζε προβλήματα (κυρίως με τη συνείδησή του) με αποτέλεσμα να είναι συχνά εκνευρισμένος ή σε κακή ψυχολογική κατάσταση.
Είχε σπουδάσει στο Παρίσι και σύμφωνα με αναφορές σε κάποια επεισόδια ήταν σχεδιαστής ρούχων, ωστόσο δεν τον βλέπουμε να εξασκεί το επάγγελμά του, εκτός από ένα επεισόδιο στο οποίο προετοιμάζει μια επίδειξη.
Συντηρείται οικονομικά από τη «θεία Βιργινία». Ο Μπέζος αν και αποθεώθηκε για τον ρόλο του, δεν εγκλωβίστηκε σε ρόλους γκέι και άλλαξε εύκολα την τηλεοπτική του εικόνα. Άμα υπάρχει ταλέντο…
Ο Βλάσης ήταν ο πιο μοντέρνος χαρακτήρας της σειράς. Δούλευε με τον Σπύρο αλλά σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, διασκέδαζε μέχρι αργά τις νύχτες και άλλαζε συχνά συντρόφους. Ο ρόλος δηλαδή ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του.
Η πιο σταθερή του σχέση ήταν η όμορφη Ρένια από τα Τρίκαλα, την οποία ο Γιάννης αποκαλούσε «αστροπελέκι».
Μία χαρακτηριστική του ατάκα ήταν το «καλά με συγχωρείς».
Η Ρένια ήταν η κοπέλα του Βλάση και ο Βασίλης Χαλακατεβάκης ο διαχειριστής της πολυκατοικίας όπου έμενε η παρέα.
Σύμφωνα με το σενάριο, η πολυκατοικία βρισκόταν στην οδό Αδάμαντος 4 στο Κολωνάκι, αλλά η πραγματική διεύθυνση του κτιρίου που φαίνεται στη σειρά είναι στη Συνεσίου Κυρήνης και Κοσμά Μελωδού.
Η πολυκατοικία δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα.
Οι ηθοποιοί είχαν πολύ καλή σχέση μεταξύ τους και όταν έκλειναν οι κάμερες.
Έτσι τα γυρίσματα γίνονταν σε χαλαρό κλίμα και χωρίς προβλήματα.
Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν ορισμένες φορές ήταν η αργοπορία του Βλάση Μπονάτσου, ο οποίος αγαπούσε πολύ τον ύπνο και αργούσε να ξυπνήσει.
Το στοιχείο αυτό του χαρακτήρα του είναι ενσωματωμένο και στην προσωπικότητα του Βλάση στη σειρά.
Ένα από τα στοιχεία που δεν έγιναν γνωστά όταν προβαλλόταν η σειρά ήταν ότι πολλούς από τους διαλόγους του Γιάννη και του Βλάσση τους έγραφε ο Ηλίας Ψινάκης.
Την περίοδο εκείνη ο Μπονάτσος είχε χωρίσει με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και έμεινε για λίγο διάστημα στο σπίτι του Ψινάκη ως φιλοξενούμενος, με αποτέλεσμα πολλές ατάκες να είναι εμπνευσμένες από την πραγματικότητα.
Οι υπεύθυνοι του καναλιού έχουν ζητήσει επανειλημμένα από την Παπαδοπούλου νέα επεισόδια για τους Απαράδεκτους, αλλά εκείνη έχοντας τη σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων έχει αρνηθεί πιστεύοντας ότι δεν θα είναι εξίσου επιτυχημένα.
Άλλωστε όλοι τους συνέχισαν με επιτυχία της καριέρα τους και κανένας δεν υπήρξε αστέρας της μιας επιτυχίας.
Η σειρά παραμένει σημείο αναφοράς, όχι μόνο γιατί ήταν μια επιτυχημένη προσπάθεια αλλά γιατί 25 χρόνια μετά, οι πραγματικά καλές κωμωδίες στην ελληνική τηλεόραση, μετριούνται στα δάκτυλα των χεριών.