Πηγή: Μικρός Ρωμιός, του Ελευθέριου Σκιαδά
Η Σπεράντζα Βρανά, υπήρξε χειμαρρώδης τόσο στην καλλιτεχνική όσο και την προσωπική ζωή της. Άφησε δε έντονα τα ίχνη της, με ένα «μπάτσο» που έδωσε σε αστυνομικό όργανο πριν από πενήντα πέντε χρόνια.
Ήταν Ιούλιος 1962 όταν η Βρανά με τον σύντροφό της Κώστα Βουτσά επισκέφθηκαν κάποιον συνάδελφό τους στο «Θέατρο Βέμπο» και στάθμευσαν το αυτοκίνητό τους μπροστά από το θέατρο. Αλλά το αστυνομικό όργανο, ο γνωστός στην περιοχή Θύμιος που εκτελούσε χρέη τροχονόμου κάλεσε την ηθοποιό να το απομακρύνει διότι παρεμπόδιζε την κυκλοφορία.
Πράγματι, η Βρανά το μετακίνησε στο απέναντι πεζοδρόμιο, αλλά το όργανο έσπευσε λέγοντάς της πως κι εκεί απαγορευόταν δείχνοντας περίεργη εμμονή.
Κουβέντα στην κουβέντα προκλήθηκε λογομαχία. Η περιγραφή της εποχής είναι χαρακτηριστική: «Επηκολούθησε ζωηρόν επεισόδιον κατά την διάρκειαν του οποίου η Βρανά ερράπισε τον τροχονόμον και του επροξένησε αμυχάς εις το πρόσωπον διά των ονύχων της».
Αμέσως μεσολάβησαν άλλοι ηθοποιοί ώστε να λήξει το επεισόδιο. Ο Θύμιος πήρε το δρόμο για τον Σταθμό Α’ Βοηθειών και η Βρανά για το θέατρο του Εθνικού Κήπου όπου έπαιζε.
Εκεί την περίμεναν όμως άνδρες της ασφάλειας, οι οποίοι και τη συνέλαβαν μόλις τέλειωσε την παράσταση αφού ο τροχονόμος είχε υποβάλει μήνυση τόσο εναντίον της Βρανά όσο και του Κ. Βουτσά για εξύβριση.
Έτσι η λαοφιλής Σπεράντζα παρέμεινε ένα βράδυ στην υποδιεύθυνση της Τροχαίας Αθηνών για να αφεθεί ελεύθερη την επομένη από τον Εισαγγελέα Υπηρεσίας.
Και παρά το γεγονός ότι η ίδια υποστήριζε επισήμως πως δεν είχε ραπίσει τον αστυφύλακα οι μάρτυρες μιλούσαν για ξεγυρισμένο και ηχηρό σκαμπίλι.