Ο εκκεντρικός ζωγράφος με το χαρακτηριστικό μουστάκι, Σαλβαντόρ Νταλί, γεννήθηκε στη πόλη Φιγκερές της Ισπανίας το 1904.
Επηρεασμένος από το ρεύμα του υπερρεαλισμού, δημιούργησε μοναδικούς πίνακες.
Ο Νταλί δεν ήταν απλά ένας ταλαντούχος ζωγράφος, αλλά μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία.
Στη διάρκεια της ζωή του ήρθε σε επαφή με σημαντικούς καλλιτέχνες, ποιητές και σκηνοθέτες.
Νάρκισσος και φιλάργυρος, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει, όπου και αν πήγαινε δεν περνούσε απαρατήρητος.
Προκαλούσε με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά του και παράλληλα με τον άστατο βίο του.
Η ζωή του συνδέθηκε με ερωτικά σκάνδαλα και φήμες σχετικά με τις σεξουαλικές του προτιμήσεις.
Ιδιοφυής και πολυδιάστατος, ο Νταλί εκτός από τους παράξενους πίνακες, ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο, τη σκηνογραφία, τη γλυπτική και τη φωτογραφία.
Οι προκλητικές και αλλόκοτες φωτογραφίες ήταν ο τομέας του.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’40, γνωρίστηκε με τον Αμερικανό φωτογράφο, Φίλιπ Χάλσμαν και μαζί δημιούργησαν μια σειρά από σουρεαλιστικές φωτογραφίες.
Ο «Αισθησιασμός Θανάτου» ή διαφορετικά «Voluptas Mors» είναι το πιο αμφιλεγόμενo και άρτια σχεδιασμένοo έργο τους.
Είναι εμπνευσμένο από το λατινικό «Voluptas» που σημαίνει αισθησιασμός και σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία ήταν το παιδί του θεού Έρωτα και της Ψυχής.
Το θέμα εμπνεύστηκε ο Νταλί και ανέλαβε να το οπτικοποιήσει ο Χάλσμαν.
Χρειάστηκαν πάνω από τρεις ώρες και συνολικά 28 προσπάθειες για να στήσουν τα μοντέλα ώστε να παραπέμπουν σε νεκροκεφαλή.
Ο Νταλί στάθηκε αριστερά της φωτογραφίας και πόζαρε με το τρελό του ύφος.
Η πολύωρη διαδικασία τους δικαίωσε, αφού το αποτέλεσμα ήταν πετυχημένο.
Η σύνδεση της γυναίκας και του θανάτου είναι αγαπημένο μοτίβο του Νταλί που το έχει επαναλάβει σε πολλούς πίνακες ζωγραφικής.
Οι φωτογραφίες των δύο συνεργατών δημοσιεύτηκαν το 1954 σε μία συλλογή με το όνομα «Το μουστάκι του Νταλί».
Η ανθρώπινη νεκροκεφαλή προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα και επικρίσεις από φεμινιστικές οργανώσεις.
Άλλωστε, αυτός ήταν ο σκοπός του διάσημου ζωγράφου.