Ο ποιητής Φανφάρας, στην ταινία «Ξύπνα Βασίλη», είναι ίσως ο διασημότερος ποιητής του ελληνικού κινηματογράφου. Συναγωνίζεται τον ποιητή Στέφανο Αυγερινό, που υποδύθηκε ο Θανάσης Βέγγος και τον ερωτευμένο γαλακτοπώλη Κώστα Χατζηχρήστο που της απήγγειλε «Φρεγάτα μου πανέμορφη, φρεγάτα μου πανώρια»
Στην ταινία Ξύπνα Βασίλη» την παράσταση εκτός από τον Γιώργο Κωνσταντίνου, που τρελαίνεται και κακαρίζει, κλέβει ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, που υποδύεται τον εκφραστικό διανοούμενο-ποιητή Φανφάρα που απαγγέλλει στίχους από την ποιητική του συλλογή «Λέλαπες». Ποιος δεν θυμάται την απαγγελία του «Σκοταδόψυχου»:»…Φαρμάκι έχω στην ψυχή φέρνει μαυρίλα θολερή στα στήθια μου.
«Ο Σκοταδόψυχος» και το «Μαύρα κοράκια-Κόκκινα κοράκια», ήταν τα ποιήματα που προτιμούσε περισσότερο να απαγγέλλει με μοναδικό τρόπο.
Θανάσης Βέγγος: «Απόψε σήμερα και χθες όλες οι πόρτες είναι κλειστές κι εγώ είμαι απ΄ όξω»
Δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τον ποιητή Στέφανο Αυγερινό, που υποδύθηκε ο Θανάσης Βέγγος, στην ταινία «Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντο». Εκεί ο Βέγγος, μέσα από μια παρεξήγηση λόγω συνωνυμίας με τον πραγματικό ποιητή που έπαιζε ο ζεν πρεμιέ Κώστας Κακκαβάς, γοήτευσε τον γυναικείο πληθυσμό του Πόρου με ξεκαρδιστικούς αυτοσχεδιασμούς, με σκοπό να πείσει ότι είναι ποιητής, αλλά κυρίως … δεινός εραστής!
Κατά την άφιξή του στον Πόρο, τον υποδέχτηκε η, γοητευμένη από την ποιητική του αισθαντικότητα και τον ρομαντισμό του, Ντίνα Τριάντη απαγγέλοντας μερικούς στίχους από το αγαπημένο της ποίημα «Ήσυχο, ήσυχο το ποταμάκι».
Κώστας Χατζηχρήστος: «Φρεγάτα μου πανέμορφη, φρεγάτα μου πανώρια σε βλέπουν και ζουλεύουνε τα άλλα τα βαπόρια. «
Ο ερωτοχτυπημένος ιδιοκτήτης γαλακτοπωλείου στο Κολωνάκι, Κώστας (Κώστας Χατζηχρήστος), είναι ερωτευμένος τρελά με μια όμορφη και τροφαντή αριστοκράτισσα, τη Ντέντη (Ρίκα Διαλυνά), η οποία όμως τον αντιμετωπίζει σαν παρακατιανό. Εκείνος για να πνίξει τον πόνο του γράφει ποιήματα και της τα απαγγέλλει.
Πόσα πετσιά έχει η μοναξιά;
Ο έρωτας ήταν συχνά το κίνητρο στις ελληνικές ταινίες, ώστε ένας άντρας να επιστρατεύσει τις ποιητικές του ικανότητες για να κατακτήσει τη γυναίκα των ονείρων του. Το ίδιο συνέβη και με τον Γιώργο Πάντζα στην ταινία «Μαριχουάνα Στοπ». Είχε ερωτευτεί κεραυνοβόλα την Ζωή Λάσκαρη, η οποία υποδυόταν τηνπολύ καλλιεργημένη κοπέλα που είχε υψηλές απαιτήσεις από τον άντρα που θα επέλεγε στο πλευρό της. Έτσι, για να την κάνει δική του, έμαθε πόσα πετσιά έχει η μοναξιά…
Ο λαϊκός Παράβας
Άλλος ένας σύντομος ποιητικός αυτοσχεδιασμός, για τα μάτια μιας γυναίκας είναι αυτός του Σταύρου Παράβα στην ταινία «Το Κοροϊδάκι της Πριγκηπέσσας». O «λαϊκός» Σταύρος προσπαθεί με κάθε τρόπο να πείσει την ψηλομύτα Μαίρη για τα αγνά του συναισθήματα. Εκείνη τον σνομπάρει διαρκώς επειδή, αν και πάμπτωχη, έχει άλλα σχέδια για την αποκατάσταση της.
Όμως, στο τέλος, έπειτα από μια σειρά παρεξηγήσεων πείθεται και υποκύπτει.
Ένα σύντομο αλλά ξεκαρδιστικό αφιέρωμα στην σύγχρονη και μοντέρνα ποίηση έγινε στην ταινία «Το Δόλωμα». Ο Ντίνος Ηλιόπουλος προσπαθούσε να μορφώσει την Αλίκη Βουγιουκλάκη, λίγο πριν να την παρουσιάσει στους πλούσιους καλεσμένους που επρόκειτο να «μαδήσει» λίγο αργότερα ο Αλέκος Αλεξανδράκης στα χαρτιά, με τις σημαδεμένες του τράπουλες.
Τέλος, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ως μαθήτρια της ογδόης, δέχτηκε την πιο γνωστή ερωτική εξομολόγηση του ελληνικού κινηματογράφου, από τον Γιώργο Κωνσταντίνου, που υποδυόταν τον καθηγητή ο οποίος της έκανε φροντιστήριο για να πάρει το απολυτήριο.
Εκείνος, αφού θαμπώθηκε από το προφιτερόλ το οποίο προσπαθούσε με τόσο κόπο να περιγράψει την ταινία «Χτυποκάρδια στο θρανίο», έμεινε άναυδος και από τα κάλλη της Πετροβασίλη. Έτσι ορμώμενος από τους στίχους του Σααντί, δεν έχασε την ευκαιρία να της απαγγείλει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Η Αλίκη στο Ναυτικό». Το κινηματογραφικό τρικ του Σακελλάριου που έστησε παρέλαση μόνο με 16 κομπάρσους. Η διαφωνία με τον Φίνο…