Γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1964 στην Αμμόχωστο και από μικρή ηλικία έδειξε τη χαρισματική της φύση στη μουσική.
Μετά την εισβολή η οικογένειά της έζησε στη Λάρνακα. Το 1982, έφυγε για σπουδές μουσικής στη Βοστώνη.
Όμως το κοριτσάκι με τα μεγάλα εκφραστικά μάτια είχε προλάβει να αποδείξει το μουσικό της ταλέντο, ήδη από το Λύκειο, όταν είχε εκπροσωπήσει την Κύπρο το 1981 στη Eurovision, μαζί με το συγκρότημα Island.

Στα top 100 των Η.Π.Α.

Από το 1982 έως το 1985, φοίτησε στο Berklee College of Music στη Βοστόνη της Μασσαχουσέτης, όπου είχε μεγάλους δασκάλους όπως οι Gary Burton, Chick Corea, B.B. King, Quincy Jones.
Αν και ήταν δευτεροετής, η μουσική εταιρεία CBS την επέλεξε για να ηχογραφήσει το θεματικό τραγούδι του δίσκου «I am Siam».
Ο δίσκος βρέθηκε στο top 100 του αμερικανικού billboard.
Μετά την αποφοίτησή της έζησε για δύο χρόνια στη Νέα Υόρκη, όπου γνώρισε κι άλλα μεγάλα ονόματα της jazz σκηνής, τραγούδησε σε τέσσερα συγκροτήματα και εξελίχθηκε καλλιτεχνικά.
Το 1987, επέστρεψε στην Κύπρο και εκπροσώπησε το νησί για δεύτερη φορά στη Eurovision, με το τραγούδι «άσπρο-μαύρο». Αυτό ήταν και το ξεκίνημα της καριέρας της στην ελληνική μουσική βιομηχανία.

Οι απειλές των μπουζουκιών

Στη δεκαετία του ’90 εμφανίσθηκε το μουσικό κέντρο Διογένης. Πρώτο όνομα στο μαγαζί ήταν ο Λευτέρης Πανταζής με τον οποίο έκανε ντουέτο. Δεύτερο όνομα η Άντζελα Δημητρίου, τρίτο η ίδια και ακολούθως Νότης Σφακιανάκης, ο Αλκαίος, η Κατερίνα Τομπάζη κ.α Τα χρόνια όμως εκείνα δεν ήταν τα καλύτερα της καριέρας της, αφού η νύχτα και ο τρόπος που λειτουργούσε δεν την εκπροσωπούσε.
Μάλιστα, δεν άργησαν να πέσουν και οι απειλές, σχετικά με το στυλ μουσικής που ήθελε η ίδια να τραγουδά.

Στο «Διογένης» της είπαν την αλήθεια: «αυτά που ξέρεις κι αγαπάς να τα ξεχάσεις! Στην Ελλάδα, αυτά ακούει ο κόσμος. Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει».
Όταν της έδωσαν να κάνει ντουέτο με τον Λευτέρη Πανταζή, ένα κομμάτι του Μίμη Πλέσσα, ο τότε μάνατζερ της εταιρείας της, της ανακοίνωσε «Αν δεν το πεις, οι πόρτες του Διογένης και όλων των άλλων μαγαζιών θα’ναι κλειστές για σένα».
Αν και «μεγάλο σχολείο η ελληνική σκηνή», αηδίασε με αυτήν την κατάσταση και άρχισε να νιώθει πως δεν ήταν ο εαυτός της. Είχε δημιουργήσει μια πραγματικά λάθος εικόνα γύρω από το μουσικό της προφίλ κάτι το οποίο της στοίχισε συνεργασίες με ανθρώπους που εκτιμούσε.
Όπως τον Μάνο Χατζιδάκι. «Θυμάμαι και τον Μάνο Χατζιδάκι που τον είχα πετύχει μια φορά έξω από το ραδιόφωνο του ΑΝΤ-1. Καθόταν μόνος του σε μία κολόνα και πήγα και του μίλησα με τρομερό δέος, καθώς τον λάτρευα. Λίγα χρόνια μετά τόλμησα να του τηλεφωνήσω για να του ζητήσω να κάνουμε δίσκο. «Αφού τραγουδάς τα ποπ κι έχεις τέτοια επιτυχία, γιατί δε μένεις σ’ αυτά;» μου είπε. Στενοχωρήθηκα πάρα πολύ, αλλά ο άνθρωπος δε με ήξερε σε βάθος και μετά από λίγο πέθανε».

In a jazz mood

Ήταν ένα μεγάλο της όνειρο και ο Μίλτος Καρατζάς τη βοήθησε να το πραγματοποιήσει. «Έχω μια ιδέα για δίσκο με τον Κορία», του ειπε και όντως έγινε, αφού λίγες μέρες μετά ο θρύλος της μουσικής αποδέχτηκε την πρότασή τους. Ο δίσκος ηχογραφήθηκε σε Βουλγαρία και Αθήνα, έκανε και κάποιες ηχογραφήσεις στο παλιό στούντιο του Κορία στο Λος Άντζελες.

Η συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη και η προσβολή του Νταλάρα

Μετά από αυτά τα βήματα, άρχισε να κάνει αυτό που πραγματικά τη γέμιζε. Ένα βράδυ, δέχτηκε τηλεφώνημα από τη Νικολέττα Φαϊτά, η οποία την ρώταγε αν θα ήθελε να πάρει μέρος σε μία συναυλία προς τιμή οτυ Μίκη Θεοδωράκη στο Καλλιμάρμαρο.
Απάντησε ναι. Έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ κουρασμένη για να συνειδητοποιήσει αν η φωνή στην άλλη γραμμή της έλεγε αλήθεια ή όχι.
Οι πρόβες έγιναν στην ΕΡΤ και λίγο καιρό αργότερα άνοιγε εντυπωσιακά τη συναυλία για τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα: Μπιθικώτσης, Μοσχολιού, Φαραντούρη, Αρβανιτάκη, Πρωτοψάλτη.
Μετά από αυτή τη συναυλία άρχισε να επισκέπτεται το σπίτι του Θεοδωράκη.
Ήθελε να μπει στο κλίμα του και την ιστορία του. Μήνες αργότερα, έλαβε μέρος σε μία συναυλία με τη Λαϊκή Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης. Σε μία από αυτές, σε ένα γήπεδο μπάσκετ, την πλησίασε ο Νταλάρας και απλώνοντας το χέρι του, της πρότεινε να καθίσει δίπλα του.
Τότε γύρισε και της είπε «Να ξέρεις ότι είναι πολύ γενναιόδωρο εκ μέρους του Μίκη όλο αυτό, γιατί με το δικό σου παρελθόν δεν θα έπρεπε σήμερα να βρίσκεσαι εδώ».

Στο φεμινιστικό κίνημα

Από τα τέλη του ’99 η ζωή της άλλαξε. Ακολούθησε σπουδές και ξεκίνησε να μελετάει υποτιμημένες γυναίκες καλλιτέχνες που ο κόσμος δεν γνώριζε πολύ. Χαμένη για αρκετό καιρό από τον κύκλο των εταιρειών και της μουσικής βιομηχανίας εξελίχθηκε και μέσα σε 8 χρόνια ολοκλήρωσε τον νέο της δίσκο Re-Be, όπου παρουσίασε ένα εναλλακτικό είδος μουσικής.
Το κοριτσάκι στη φωτογραφία, είναι η Αλέξια Βασιλείου.

Διαβάστε επίσης στη ΜτΧ: Αναγνωρίζετε μια πασίγνωστη τραγουδίστρια σε παιδική ηλικία; Είναι η φωτογραφία που έστειλε σε ένα παιδάκι στην Ελλάδα για να το ευχαριστήσει για τη βοήθεια μετά την εισβολή. Πως βρέθηκαν 4 δεκαετίες μετά 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here