Όλοι συμφωνούν ότι «νονός» του χιλιοχρησιμοποιημένου τις τελευταίες εβδομάδες σε κάθε γωνιά της γης όρου «Grexit» είναι ένας ολλανδικής καταγωγής αμερικανο-βρετανός οικονομολόγος, στέλεχος της αμερικανικής τράπεζας Citigroup, ονόματι Βίλεμ Μπούιτερ.
Συγκεκριμένα, ο Μπούιτερ θεωρείται ότι το 2012, κατά τις ημέρες των ωδίνων που γέννησαν το δεύτερο μνημόνιο, χρησιμοποίησε πρώτος τον όρο Grexit συγκολλώντας, τρόπος του λέγειν, τις λέξεις «greek» και «exit» για να εκφράσει λακωνικά την πιθανότητα μιας ελληνικής εξόδου από την Ευρωζώνη.
Όπως αποκαλύπτει, ωστόσο, το διαδικτυακό περιοδικό Quartz και αναδημοσιεύει η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro», ο όρος Grexit δεν δημιουργήθηκε το 2012, αλλά ένα χρόνο νωρίτερα.
Και αυτός που τον επινόησε δεν ήταν ο ολλανδικής καταγωγής τραπεζίτης της Citigroup, αλλά ένας ινδός επιχειρηματίας ονόματι Νίτες Ναντί.
Και αυτός που τον επινόησε δεν ήταν ο ολλανδικής καταγωγής τραπεζίτης της Citigroup, αλλά ένας ινδός επιχειρηματίας ονόματι Νίτες Ναντί.
Το 2011 ο Ναντί ίδρυσε στην πατρίδα του μια νεοφυή επιχείρηση με την επωνυμία Grexit, η οποία διευκολύνει τους πελάτες της να απλοποιήσουν την χρήση ηλεκτρονικών μηνυμάτων μεταξύ συναδέλφων σε εργασιακούς χώρους.
Αρχικά ο ινδός επιχειρηματίας θέλησε να ονομάσει την επιχείρησή του Open Inbox, αλλά διαπίστωσε ότι η εμπορική επωνυμία χρησιμοποιούνταν ήδη από άλλη εταιρεία.
Έτσι, σκέφτηκε να της δώσει μια πιο περίπλοκη επωνυμία, «παντρεύοντας» τη λατινική «grex» και την αγγλική «it».
Έτσι, σκέφτηκε να της δώσει μια πιο περίπλοκη επωνυμία, «παντρεύοντας» τη λατινική «grex» και την αγγλική «it».
Το ουσιαστικό «grex» στη λατινική σημαίνει «αγέλη ζώων», ενώ «it» είναι η γνωστή αντωνυμία της αγγλικής γλώσσας.
Το Grexit, λοιπόν, κατά τον Νίτες Ναντί, σημαίνει κάτι σαν «ομαδοποίησέ το» και περιγράφει επακριβώς την υπηρεσία που προσφέρει στους πελάτες της εταιρείας του: την ομαδοποίηση και συλλογή των μηνυμάτων ανθρώπων που απασχολούνται στον ίδιο εργασιακό χώρο.
Το Grexit, λοιπόν, κατά τον Νίτες Ναντί, σημαίνει κάτι σαν «ομαδοποίησέ το» και περιγράφει επακριβώς την υπηρεσία που προσφέρει στους πελάτες της εταιρείας του: την ομαδοποίηση και συλλογή των μηνυμάτων ανθρώπων που απασχολούνται στον ίδιο εργασιακό χώρο.
«Σήμερα ο Νίτες Ναντί έχει κάθε λόγο για να μετανιώνει για την επιλογή της επωνυμίας που έδωσε στην start up του», γράφει η «Figaro». Διότι καθ’ όλη τη διάρκεια των εξαντλητικών διαπραγματεύσεων της Ελλάδας με τους εταίρους της και τους θεσμούς, το Google Trends εξακολουθούσε να συνδέει την επιχείρησή του με την ελληνική κρίση.
Θα υπέθετε κανείς ότι η ινδική εταιρεία θα εκμεταλλευόταν τη διάσημη επωνυμία της για να αυξήσει το πελατολόγιό της. Όμως δεν συνέβη αυτό, όπως ο ίδιος ο Ναντί εξηγεί στο περιοδικό «Quartz»:
«Οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά δεν αναζητούσαν εμάς. Αναζητούσαν ειδήσεις για την ελληνική κρίση. Ο συνωστισμός στην ιστοσελίδα μας, που ασφαλώς δεν θα διαρκέσει πολύ, ανατρέπει τα στατιστικά μας και μας αποδιοργανώνει».
Παρά το γεγονός ότι η εδρεύουσα στην Μπανγκαλόρ, Grexit, τα πηγαίνει περίφημα και κατά την τετραετία που δραστηριοποιείται αυξάνει διαρκώς το πελατολόγιό της, ο Νίτες Ναντί σκέπτεται σοβαρά να αλλάξει την επωνυμία της. Διότι, όπως σημειώνει, «ο όρος Grexit έχει αποκτήσει πλέον μια αρνητική έννοια και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι το ζήτημα διάσωσης της Ελλάδας θα λυθεί σύντομα».
Δεν είναι, πάντως, η πρώτη φορά που μια επιχείρηση αντιμετωπίζει ανάλογο πρόβλημα με την επωνυμία της.
Η «Figaro» αναφέρει ότι το 2014 μια επίσης ιντερνετική εταιρεία που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν πληρωμές μέσω του κινητού τηλεφώνου τους αναγκάστηκε να μετονομαστεί από… Isis σε Softcard.
Η «Figaro» αναφέρει ότι το 2014 μια επίσης ιντερνετική εταιρεία που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν πληρωμές μέσω του κινητού τηλεφώνου τους αναγκάστηκε να μετονομαστεί από… Isis σε Softcard.
«Δεν θέλουμε να μοιραζόμαστε το ίδιο όνομα με το Ισλαμικό Κράτος. Η σκέψη μας είναι σε όλους αυτούς που έπεσαν θύματα των βιαιοτήτων της εγκληματικής αυτής οργάνωσης», είχε σημειώσει ο πρόεδρος της Isis Μάικλ Αμποτ σε μήνυμά του προς τους πελάτες του με το οποίο τους εξηγούσε τους λόγους αλλαγής της επωνυμίας.ΠΗΓΗ: tovima.gr