Αντιδράσεις προκαλεί η νέα καμπάνια του οίκου μόδας Gucci που ανάρτησε βίντεο με τα γλυπτά του Παρθενώνα να «ποζάρουν» για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας.
Ο γνωστός οίκος ανέβασε στο Instagram βίντεο με αρχαιοελληνικά αγάλματα από το αέτωμα του αρχαιοελληνικού ναού, «ντυμένα» με τσάντες, σορτς, γυαλιά ηλίου, αθλητικά παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ.

Στα βιντεάκια, ο θεός Διόνυσος τραβάει μια selfie με το κινητό, φορώντας πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί.
Ο Κέκροπας εμφανίζεται ντυμένος σαν χίπις, ενώ ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα του η Καλλιρρόη με το iphone.
Όπως αναφέρει η Gucci, πρόκειται για δουλειά της graphic designer Derya Çakırsoy, στο πλαίσιο του online project «GucciGram», στο οποίο νέα ταλέντα ποστάρουν «αυθόρμητα» το έργο τους, «τη δική τους εκδοχή για τη σειρά Blooms και Caleido της εταιρίας.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Unesco Πειραιώς και Νήσων:
Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.
Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρείαGUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) για να διαφημίσει την νέα της σειρά.
Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.
Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.
Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».