Επιβατικό αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες συνετρίβη και βυθίστηκε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, την πρωτεύουσα της Ινδονησίας, ενώ εκτελούσε πτήση με προορισμό την πόλη Πανγκάλ Πινάν.
«Δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσον υπάρχουν επιζώντες», δήλωσε ο Σιάουγκι, επικεφαλής της ομάδας έρευνας και διάσωσης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πρόσθεσε ότι δεν καταγράφηκε ακόμη σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.
«Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε.»
https://twitter.com/ChannelNewsAsia/status/1056793102352973824
Oι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της εταιρίας Lion Air βρίσκονται σε εξέλιξη.
Εκπρόσωπος της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας σημείωσε ότι η επαφή με το αεροπλάνο χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωση και πρόσθεσε ότι είδε το πλήρωμα ρυμουλκού που έβγαινε από το λιμάνι της Τζακάρτας καθώς έπεφτε.
Serpihan pesawat Lion Air JT 610 yang jatuh di perairan Karawang. Beberapa kapal tug boad membantu menangani evakuasi. Video diambil petugas tug boad yang ada di perairan Karawang. pic.twitter.com/4GhKcRYkpG
— Sutopo Purwo Nugroho (@Sutopo_PN) October 29, 2018
Συντρίμμια βρέθηκαν κοντά σε μια υπεράκτια πλατφόρμα διύλισης πετρελαίου στη θάλασσα της Ιάβας, δήλωσε στέλεχος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pertamina. Αυτά θεωρούνται ότι ανήκουν στο αεροσκάφος, ενώ ανάμεσα βρίσκονται καθίσματα επιβατών. Επίσης βρέθηκαν συντρίμμια κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν το Μπόινγκ όταν χάθηκε η επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος, δήλωσε ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, ο επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης.
Τα αίτια της συντριβής δεν μπορούν να διευκρινιστούν ακόμη, δήλωσε αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας. Εξήγησε ότι για αυτό θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά». Επίσης «θα συλλέξουμε όλα τα δεδομένα από τον πύργο ελέγχου», συμπλήρωσε ο αξιωματούχος, ο Σεργιάντο Τιαχιόνο. «Το αεροσκάφος είναι τόσο σύγχρονο που μεταδίδει τα δεδομένα του, θα τα μελετήσουμε κι εμείς. Αλλά το σημαντικότερο είναι (να βρεθούν) τα μαύρα κουτιά», συμπλήρωσε.
Η προσπάθεια ανάκτησης των συντριμμιών του αεροσκάφους και των μαύρων κουτιών θα είναι η δεύτερη που θα χρειαστεί να κάνουν στη θάλασσα και σε μεγάλο βάθος οι ινδονησιακές αρχές. Η πρώτη τέτοια επιχείρηση ήταν εκείνη μετά τη συντριβή ενός Airbus της AirAsia στη θάλασσα της Ιάβας τον Δεκέμβριο του 2015.