Το 80% των χρηστών του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης θα το εγκαταλείψουν, μεταξύ του 2015 και του 2017, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Princeton.
Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτή τη δυσοίωνη πρόβλεψη για το Facebook, αφού συνέκριναν τα γραφήματα σχετικά με τις αντίστοιχες επιδημίες εξάπλωσης κοινωνικών δικτύων.
Έτσι, ενώ το Facebook εξαπλώθηκε σαν μια «μολυσματική ασθένεια», οι ερευνητές εκτιμούν ότι, όπως στην περίπτωση ασθενειών της βουβωνικής πανώλης, το μέσο κάποια στιγμή θα εκλείψει.
Το σκεπτικό είναι ότι οι ιδέες εξαπλώνονται μέσω επικοινωνιακής επαφής μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων. Τελικά, αυτοί που έχουν προβάλει την ιδέα, χάνουν το ενδιαφέρον τους και παύουν να το κάνουν, κάτι που επιδημιολογικά μεταφράζεται ως «ανοσία».
Οι Τζον Καναρέλα και Τζόσουα Σπέχλερ βασίζουν τις προβλέψεις τους στον αριθμό των φορών που πληκτρολογείται η λέξη «Facebook» στο Google ως όρος αναζήτησης.
Με βάση αυτά τα γραφήματα (Google Trends) φαίνεται  ότι οι αναζητήσεις κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2012, και έκτοτε άρχισε η πτώση.

dislikefacebookbutton
«Οι ιδέες, σαν τις ασθένειες, εξαπλώνονται μολυσματικά μεταξύ ανθρώπων πριν εκλείψουν και έχουν περιγραφεί με επιτυχία βάσει επιδημιολογικών μοντέλων», ισχυρίζονται οι δύο ερευνητές σε paper με τίτλο «Epidemiological modelling of online social network dynamics».
Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο SIR (susceptible, infected, recovered), το οποίο δημιουργεί εξισώσεις για την καταγραφή της εξάπλωσης και της υποχώρησης επιδημιών. Προτού εφαρμοστούν στο Facebook, οι εξισώσεις δοκιμάστηκαν στο Myspace: το κοινωνικό δίκτυο που ιδρύθηκε το 2003 και έφτασε στην κορυφή του το 2007, με 300 εκατ. καταγεγραμμένους χρήστες, ωστόσο ακολούθησε συνεχή «παρακμή», με αποτέλεσμα να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα «κύκλου ζωής και θανάτου» ενός κοινωνικού δικτύου.
Το Facebook ανέφερε περίπου 1,2 δισ. ενεργούς χρήστες μηνιαίως τον Οκτώβριο. Το traffic από υπολογιστές desktop σημειώνει πτώση, όμως αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι πολλοί μπαίνουν στο κοινωνικό δίκτυο από τις φορητές συσκευές τους, και περιορίζονται οι αναζητήσεις στο Google.
Πάντως, σε δημοσίευμα του Guardian, ο Ντέιβιντ Έμπερσμαν, ανώτατο οικονομικό στέλεχος της εταιρείας, παραδέχτηκε ότι κατά τους τελευταίους τρεις μήνες έχει όντως σημειωθεί μείωση στους ημερήσιους χρήστες, ειδικά μεταξύ των νεαρότερων ηλικιών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here