Η άθλια κατάσταση των περιπολικών του σώματος της ελληνικής αστυνομίας ήρθε στο προσκήνιο μέσω της ανάρτησης του γενικού γραμματέα της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρου Καλεβρά, ο οποίος ανέβασε στο διαδίκτυο δύο απογοητευτικές φωτογραφίες.
Τις φωτογραφίες συνόδευε το σχόλιο: «Στα πλαίσια του λιτού μας βίου…να μην έχουμε και τα ανάλογα οχήματα? Όχι τίποτα άλλο αλλά να πηγαίνουν σετ οδηγός και όχημα».
Ορισμένα σχόλια κάτω από την ανάρτηση του γενικού γραμματέα, τονίζουν και την ευθύνη των οδηγών για τις φθορές στα οχήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι αστυνομικοί είναι υπεύθυνοι για τις σημαντικές ελλείψεις του σώματος.

peripoliko

Δεν είναι η πρώτη φορά που επισημαίνεται η κακή κατάσταση και οι κίνδυνοι που κρύβουν τα χαλασμένα περιπολικά της αστυνομίας.
Οι αστυνομικοί στο παρελθόν έχουν ζητήσει ακόμα και την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου αναφέροντας πώς «η υπάρχουσα κατάσταση των οχημάτων εκθέτει σε κίνδυνο τη ζωή τόσο των αστυνομικών όσο και των πολιτών».
Ενδεικτικός είναι ο αριθμός των χαλασμένων οχημάτων στη Θεσσαλονίκη, που κατά περιόδους να έχει χαλασμένα τα 37, από τα 59 περιπολικά.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ, πολλές από τις οποίες παραμένουν ακινητοποιημένες λόγω βλάβης. Τη λύση προφανώς θα δώσει η διάλυση του σώματος.

peripoliko 2

Το κράτος προστατεύεται εμμέσως από το νόμο για την ευθύνη πιθανού ατυχήματος λόγω κακής κατάστασης των οχημάτων.
Σύμφωνα με τον νόμο τα περιπολικά δεν περνάνε ΚΤΕΟ υποχρεωτικά, όπως τα ΙΧ και έτσι οι βλάβες εντοπίζονται μόνο επί τόπου από τους οδηγούς- αστυνομικούς.
Είναι προφανές ότι αν έπρεπε να περάσουν ΚΤΕΟ, αρκετά από αυτά που κυκλοφορούν θα έβγαιναν ακατάλληλα.
Στο παρελθόν ιδιώτες ή μικρές εταιρείες έχουν αναλάβει τα έξοδα συντήρησης ή επιδιόρθωσης βλάβης των οχημάτων, δίνοντας αστεία ποσά ύψους 400 ευρώ. Ωστόσο αυτό δεν αποτελεί σοβαρή λύση στο πρόβλημα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here