Δραστικές αλλαγές το timeline του με σκοπό να καταστεί πιο ελκυστικό στους διαφημιστές, ανακοίνωσε το Twitter, λίγο πριν την – απογοητευτική, όπως αποδείχθηκε- ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του.
Ειδικότερα, πρόκειται για το πρώτο τρίμηνο που το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο/ πλατφόρμα microblogging δεν αναφέρει αύξηση χρηστών (τουλάχιστον από τότε που εισήχθη η μετοχή της εταιρείας στο χρηματιστήριο), αναζωπυρώνοντας τους προβληματισμούς για την πορεία της εταιρείας. Η μετοχή του έπεσε, καθώς τα έσοδα ήταν μειωμένα κατά 2,5% (οι αναλυτές ανέμεναν γύρω στα 627 εκατ. δολάρια, και τελικά τα έσοδα ήταν μεταξύ των 595 και των 610 εκατ.).
Σημειώνεται πως η μετοχή του Twitter έχει πέσει κατά 50% από τον Ιούλιο, οπότε ανέλαβε εκ νέου καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ο Τζακ Ντόρσεϊ, ένας εκ των ιδρυτών του (ήταν ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μέχρι που αντικαταστάθηκε από τον Ντικ Κοστόλο).
Το Twitter ανακοίνωσε ότι οι μηνιαίως ετήσιοι χρήστες του ανέρχονται κατά μ.ο στους 320 εκατ. – αριθμός που παραμένει αμετάβλητος από το προηγούμενο τρίμηνο, και παραμένει πίσω από τα 323 εκατ. που περίμενε η RBC Capital Markets.
Στο πλαίσιο προσπαθειών που καταβάλλονται για να αναστραφεί η φθίνουσα πορεία, ανακοινώθηκαν κάποιες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του timeline του Twitter – προκαλώντας, όπως ήταν αναμενόμενο, αντιδράσεις από τους «φονταμενταλιστές» της κοινότητας του Twitter.
Το πρώτο χαρακτηριστικό, που ανακοινώθηκε την Τετάρτη, έχει ως εξής: «Ενεργοποιείτε το χαρακτηριστικό στις ρυθμίσεις, και όταν ανοίξετε το Twitter αφού έχετε λείψει για λίγο καιρό, τα tweets που είναι πιθανότερο να σας ενδιαφέρουν θα εμφανιστούν στην κορυφή του timeline- ακόμα πρόσφατα και επίσης σε αντίστροφη χρονολογική σειρά, όπως πάντα. Οποιαδήποτε στιγμή, απλά κάντε pull-to-refresh για να δείτε όλα τα νέα tweets στην κορυφή» αναφέρεται σχετικά.
Όπως υποστηρίζεται σε post στο επίσημο blog της εταιρείας, έχει διαπιστωθεί ότι αυτοί που χρησιμοποιούν το νέο χαρακτηριστικό τείνουν να κάνουν περισσότερα tweets και retweets, με αποτέλεσμα πιο «ζωντανούς» σχολιασμούς και συζητήσεις. Η σχετική επιλογή είναι το «Show me the best Tweets first».
Επίσης, το Twitter προωθεί το First View, το οποίο απευθύνεται σε εταιρείες που θέλουν να προβάλουν διαφημιστικά βίντεο στο δημοφιλές δίκτυο. «Όταν οι χρήστες επισκέπτονται αρχικά την εφαρμογή του Twitter ή μπαίνουν στο twitter.com, το ad slot που βρίσκεται στην κορυφή των timelines τους θα είναι ένα promoted video αυτού του brand». Το First View αρχίζει να διατίθεται σταδιακά σε συγκεκριμένους πελάτες στις ΗΠΑ, και αναμένεται αργότερα να ακολουθήσουν άλλες χώρες.
Οι αλλαγές αυτές στο timeline είναι οι πλέον δραστικές κινήσεις από την επιστροφή του Ντόρσεϊ στο «τιμόνι», καθώς αλλάζει στην ουσία ο τρόπος προβολής των tweets στη homepage, έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του κάθε χρήστη. Η διοίκηση του Twitter ελπίζει πως θα γίνει έτσι πιο ελκυστικό σε διαφημιστές, προβάλλοντας περισσότερο τα tweets που θέλουν να προβληθούν.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, όπως προαναφέρθηκε, οι αντιδράσεις πολλών χρηστών είναι έντονες, καθώς την Τετάρτη το «πένθιμο» hashtag #RIPTwitter σάρωσε το δίκτυο. Σημειώνεται ότι το hashtag είχε εμφανιστεί την προηγούμενη εβδομάδα, όταν είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν φήμες περί αλλαγών στο timeline.