Ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια της Ελλάδας είναι του ατμόπλοιου Αρντένα στον κόλπο του Αργοστολίου τον Σεπτέμβριο του 1943, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο εκατοντάδων Ιταλών αιχμαλώτων πολέμου.
Το ατμόπλοιο που ναυπηγήθηκε το 1915 στη Βρετανία, αγοράστηκε από τον μεγάλο εφοπλιστή Ευάγγελο Τόγια το 1934 και άρχισε να εκτελεί δρομολόγια εξυπηρετώντας τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τις Κυκλάδες.
Στον ελληνoϊταλικό πόλεμο η ελληνική κυβέρνηση χρησιμοποίησε το πλοίο για στρατιωτικές μεταφορές.
Το 1941 όμως το Αρντένα, όπως και πολλά άλλα πλοία, βομβαρδίστηκε από τη γερμανική αεροπορία και βυθίστηκε στον Πειραιά.
Οι Γερμανοί αφού το ανέλκυσαν, το επισκεύασαν, το μετονόμασαν κι άρχισαν να το χρησιμοποιούν.
Στις 28 Σεπτεμβρίου του 1943, το ατμόπλοιο επιλέχθηκε για τη μεταφορά Ιταλών αιχμαλώτων από το Αργοστόλι, μετά από απόφαση της Γερμανικής Διοίκησης να μεταφέρει τους στρατιώτες στην ενδοχώρα και από εκεί σε στρατόπεδα στην Γερμανία και την Πολωνία.
Στο Αρντένα επιβιβάστηκαν 840 Ιταλοί και 60 Γερμανοί που τους συνόδευαν.
Το πλοίο αναχώρησε από την Κεφαλλονι για την Πάτρα, αλλά λίγο πριν βγει από τον κόλπο του Αργοστολίου, μια φοβερή έκρηξη ακούστηκε και το πλοίο άρχισε να βυθίζεται.
Επικράτησε πανικός με τους Ιταλούς που ήταν στοιβαγμένοι στα αμπάρια να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σωσίβια, αφού τα είχαν πάρει οι Γερμανοί.
Κάποιοι κατάφεραν να βγουν στο κατάστρωμα και να βουτήξουν στη θάλασσα.
Κανείς τους όμως δεν μπόρεσε να ανέβει στις σωσίβιες λέμβους, καθώς οι Γερμανοί που είχαν ήδη επιβιβαστεί σε αυτές πυροβολούσαν, όποιον πλησίαζε.
Μόνο 120 Ιταλοί κατάφεραν να σωθούν φτάνοντας κολυμπώντας στην ακτή. Όλοι οι Γερμανοί σώθηκαν.
Υπάρχουν δύο εκδοχές για τα αίτια της βύθισης.
Η μία λέει ότι οι Γερμανοί σκόπιμα βύθισαν το πλοίο βάζοντας ωρολογιακή βόμβα ώστε να εκραγεί στο συγκεκριμένο σημείο, ως πράξη αντεκδίκησης για την επίθεση στις 15 Σεπτέμβρη του 1943, στην ίδια περιοχή, κατά τριών φορτηγίδων που μετέφεραν Γερμανούς από το Ληξούρι στο Αργοστόλι.
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή το πλοίο έπεσε σε ιταλικό ναρκοπέδιο.
Η δεύτερη εκδοχή ενισχύεται από την έρευνα που έγινε και από την οποία προκύπτει ότι στην περιοχή υπήρχε ιταλικό ναρκοπέδιο. Οι ειδικοί συγκλίνουν στην άποψη ότι με δεδομένη τη θέση του ναυαγίου το πλοίο προσέκρουσε σε ιταλική νάρκη.
Μεταπολεμικά το μεγαλύτερο τμήμα του ναυαγίου ανελκύθηκε όμως ένα εξίσου μεγάλο μέρος παραμένει στον βυθό του κόλπου του Αργοστολίου.
Το ιστορικό πλοίο είναι βυθισμένο όρθιο σε βάθος 27 μ.
Δύτες που έχουν βρεθεί στο ναυάγιο διακρίνουν τα γράμματα που σχημάτιζαν το όνομα του πλοίου, πυρομαχικά και προσωπικά αντικείμενα των ναυαγών.