Ο καπετάνιος Καρλ-Άντολφ Σλιτ, έμεινε στην ιστορία, όχι για την ηρωική του πορεία στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά ως ο άνθρωπος που βύθισε ένα ολόκληρο υποβρύχιο, επειδή δεν ήξερε να τραβάει το καζανάκι της τουαλέτας.
Βέβαια, δεν μιλάμε για ένα απλό καζανάκι.
Τα υποβρύχια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ήταν εξοπλισμένα με ειδικές τουαλέτες, υψηλής πίεσης. Η χρήση τους ήταν τόσο περίπλοκη, που υπήρχαν ειδικοί ναύτες, εκπαιδευμένοι αποκλειστικά για να «τραβάνε καζανάκι». Δουλειά τους ήταν να περιμένουν έξω απ’ το μπάνιο και να αναλαμβάνουν δράση μετά από κάθε επίσκεψη.
Στις 14 Απριλίου του 1945, το γερμανικό υποβρύχιο ψ βρισκόταν στη Βόρεια Θάλασσα, 16 χιλιόμετρα από το Πίτερχεντ της Σκωτίας, όταν ο καπετάνιος του, Καρλ-Άντολφ Σλιτ, θέλησε να επισκεφτεί «το μέρος».
Αργότερα, ο καπετάνιος υποστήριξε ότι η τουαλέτα είχε πάθει βλάβη. Το πιο πιθανό σενάριο, όμως, ήταν ότι απλώς ντράπηκε να ζητήσει απ’ τον υπεύθυνο «τουαλέτας» να τον βοηθήσει κι αποφάσισε να «καθαρίσει» μόνος του.
Το αποτέλεσμα, σε κάθε περίπτωση, ήταν το ίδιο. Τράβηξε τις βαλβίδες με λάθος σειρά και η τουαλέτα πλημμύρισε από θαλασσινό νερό και… ακαθαρσίες.
Ο καπετάνιος φώναξε τον ειδικό και η βλάβη επιδιορθώθηκε, αλλά ήταν πολύ αργά. Τα νερά είχαν περάσει στο δωμάτιο από κάτω, όπου στεγαζόταν η μπαταρία του υποβρυχίου. Όταν το νερό ήρθε σε επαφή με το οξύ της μπαταρίας, απελευθερώθηκε ποσότητα του πολύ τοξικού αερίου χλωρίου.
Το υποβρύχιο αναγκάστηκε να ανέβει στην επιφάνεια, για να πάρει αέρα.
Τότε, το εντόπισαν τα βρετανικά αεροσκάφη και ξεκίνησαν αμέσως να το βομβαρδίζουν. Το έκαναν «σουρωτήρι» και ο Καπετάνιος Σλιτ διέταξε τους ναύτες να εγκαταλείψουν το υποβρύχιο. Πέθαναν 4 Γερμανοί ναύτες και όλοι οι υπόλοιποι, 46 άτομα, αιχμαλωτίστηκαν.
Ήταν μια απ’ τις ευκολότερες νίκες των Βρετανών, αφού τη μισή δουλειά την είχε κάνει το καζανάκι των Γερμανών.