Του Rick Beyer
Ιούνιος 1944. Απόβαση στη Νορμανδία. Πάνω από 150.000 στρατιώτες ξεχύθηκαν στις ακτές της βόρειας Γαλλίας. Τα κατάφεραν με επιτυχία, σε σημαντικό βαθμό χάρη και στον Άντριου Τζάκσον Χίγκινς. Αυτός ο ευέξαπτος ναυπηγός από τη Νέα Ορλεάνη ειδικευόταν σε πλοία για ρηχά νερά, ιδανικά για τους εξερευνητές και τους κυνηγούς στους βάλτους της Λουιζιάνας.
Ήταν πεπεισμένος ότι μπορούσε να κατασκευάσει αποβατικά σκάφη καλύτερα από εκείνα του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού και προσπαθούσε να το αποδείξει. Οι ειδικοί όμως δεν έδιναν μεγάλη σημασία στον Χίγκινς και στην τρελή ιδέα του ότι τα αποβατικά σκάφη θα έπρεπε να κατασκευαστούν από ξύλο.
Ο Χίγκινς ξεκίνησε μόνος του σταυροφορία για να πείσει τους ανώτατους αξιωματικούς του ναυτικού να παραδεχτούν ότι τα δικά του σκάφη ήταν καλύτερα. Πίεζε ναυάρχους και κατασκεύαζε πρωτότυπα με δικά του χρήματα. Μια φορά έβαλε τις φωνές σ’ένα δωμάτιο γεμάτο ανώτατους αξιωματικούς, κραυγάζοντας ότι «το ναυτικό δεν έχει την παραμικρή ιδέα για μικρά σκάφη. Αλλά εγώ, μα τω Θεώ, ξέρω.» Τελικά, ο γερουσιαστής Χάρι Τρούμαν προκάλεσε αναμέτρηση στην οποία το σκάφος του Χίγκινς νίκησε εύκολα τα σκάφη του ναυτικού.
Ο Χίγκινς αποδείχθηκε ιδιοφυΐα στη μαζική παραγωγή και κατασκεύασε περισσότερα από 20.000 αποβατικά σκάφη και τορπιλακάτους στη διάρκεια του πολέμου. Το 1939 είχε 100 άτομα προσωπικό αλλά μέχρι το 1944 απασχολούσε περισσότερους από 25.000 εργαζόμενους σε οχτώ εργοτάξια. Όταν δεν είχε άλλο χώρο σ’ ένα εργοστάσιο, έκλεινε κάποιο δρόμο της πόλης και άρχιζε εκεί μια γραμμή παραγωγής.
Περισσότερα αμερικανικά στρατεύματα χτύπησαν τις ακτές της Νορμανδίας με σκάφη του Χίγκινς παρά με όλα τα σκάφη, άλλης κατασκευής, μαζί.
Μπορεί να ήταν επιχειρηματίας, αλλά ο στρατηγός Αϊζενχάουερ τον αποκαλούσε «ο άνθρωπος που κέρδισε τον πόλεμο για μας».
Χωρίς αυτά, είπε ο Αϊκ, η D-day, η μέρα της απόβασης στη Νορμανδία μπορεί να μην είχε γίνει ποτέ εφικτή.
ΠΗΓΗ: Συναρπαστικές ιστορίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ, Rick Beyer, εκδόσεις Κλειδάριθμος