Πολλά ατυχήματα έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια αγώνων ταχύτητας με απροσδόκητο τέλος τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους θεατές.
Ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα που κόστισε τη ζωή σε 83 ανθρώπους και τραυμάτισε 100, έγινε στον εικοσιτετράωρο αγώνα στη πόλη Λε Μαν της Γαλλίας.
Ο αγώνας διοργανώνονταν κάθε χρόνο από το 1923 και νικητής ήταν αυτός που θα διένυε τα περισσότερα χιλιόμετρα στη διάρκεια μιας ημέρας.
Το ηλιόλουστο μεσημέρι της 11ης Ιουνίου το 1955, πεντακόσιες χιλιάδες θεατές συγκεντρώθηκαν κατά μήκος της πόλης για να παρακολουθήσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα.
Ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που έλαβαν μέρος ήταν η Μaserati, η Aston Martin, η Ferrari και η Jaguar.
Πρωταγωνίστρια του αγώνα ήταν η Mercedes Benz, η οποία συμμετείχε με τρία αυτοκίνητα και θα παρουσίαζε το καινούργιο μοντέλο Μercedes 300 SLR.
Οδηγός της Μercedes 300 SRL ήταν ο Γάλλος Πιερ Λεβέ.
Δυόμιση ώρες μετά την έναρξη του αγώνα, η κίνηση του προπορευόμενου Μάικ Χόθορν, που οδηγούσε την Jaguar, να σταματήσει στα πιτ για ανεφοδιασμό ήταν η αιτία της συντριβής.
Ο Χόθορν αφού προσπέρασε την Αstin Healy του Μακλίν φρέναρε απότομα για να μπει δεξιά στα πιτ.
Ο Μακλίν για να τον αποφύγει άλλαξε πορεία χωρίς να αντιληφθεί τις δύο Μercedes που έρχονταν από πίσω του με μεγάλη ταχύτητα.
Ο Λεβέ ήταν αυτός που έσωσε τη ζωή του οδηγού της άλλης Μercedes, όταν σήκωσε το χέρι του κάνοντας του σήμα να κόψει ταχύτητα.
Ο ίδιος όμως δεν κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση καθώς εκείνη τη στιγμή έτρεχε με 240 χιλιόμετρα την ώρα.
Έπεσε πάνω στην Astin Healy, η οποία συγκρούστηκε με τις διαχωριστικές μπάρες και σκότωσε έναν θεατή.pierre levegh pg 14 Ο Μακλίν βγήκε από το αυτοκίνητο χωρίς να τραυματιστεί, ο Λεβέ όμως δεν είχε την ίδια τύχη, σκοτώθηκε ακαριαία, όταν η Μερσεντές εκτοξεύτηκε στον αέρα ύστερα από τη σφοδρή σύγκρουση.
Φλεγόμενα κομμάτια του αυτοκινήτου κατέληξαν στην εξέδρα και σκοτώσαν δεκάδες παρευρισκομένους.
Τη σύγκρουση ακoλούθησε μια έκρηξη που τύλιξε στις φλόγες το σημείο του δυστυχήματος.
Οι θεατές βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής από την πίστα, αυτό που τους χώριζε από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν μερικές μπάλες σανού.
Παρά την πολύνεκρη τραγωδία ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, ενώ η Μερσεντές πήρε την απόφαση να αποσύρει τα αυτοκίνητα έξι ώρες μετά την σύγκρουση.

Δείτε το βίντεο της τραγωδίας:

Οι πανηγυρισμοί του νικητή εξόργισαν τον Τύπο

Η επίσημη δικαιολογία των διοργανωτών ήταν ότι η μαζική αποχώρηση του πλήθους θα εμπόδιζε τα ασθενοφόρα να φθάσουν έγκαιρα στο σημείο.
Νικητής του αγώνα αναδείχτηκε ο «υπεύθυνος» του ατυχήματος, ο Άγγλος Μάικ Χόθορν με την Jaguar και μέση ωριαία ταχύτητα 107,09 μίλια.
scan0161Οι σκηνές του ίδιου να πανηγυρίζει μετά το τέλος του αγώνα με την σαμπάνια εξόργισαν τον γαλλικό Τύπο που του προσέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα.
Ωστόσο μετά από έρευνες των διοργανωτών θεωρήθηκε ένα αγωνιστικό ατύχημα σαν όλα αυτά που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια τέτοιων αγώνων.
Το τραγικό συμβάν ήταν η αφορμή να σταματήσουν αντίστοιχοι αγώνες για μερικά χρόνια και στη συνέχεια να αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας.
Ο Χόθορν τέσσερα χρόνια αργότερα σκοτώθηκε, ενώ οδηγούσε προς το Λονδίνο χωρίς να έχουν διευκρινιστεί οι αιτίες που οδήγησαν τον έμπειρο οδηγό να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here