Ο συγγραφέας Κώστας Ταχτσής με το μυθιστόρημά του «Το τρίτο στεφάνι», καθιερώθηκε αμέσως στην ελληνική λογοτεχνία.
Έγραψε σε απλή γλώσσα και συγκίνησε με την αμεσότητά του το κοινό. Κατάφερε να πουλήσει πάνω από 100.000 αντίτυπα και να μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, ενώ μεταφέρθηκε και στη μικρή οθόνη.
Ο Ταχτσής ήταν ένας άνθρωπος με ιδιαιτερότητες.
Ήταν ομοφυλόφιλος και συχνά με τις επιλογές του, προκάλεσε όχι μόνο την κοινή γνώμη, αλλά και την προσωπική του ασφάλεια.
Λόγω της ταραχώδους προσωπικής του ζωής, βίωσε αρκετές φορές την απόρριψη από την κοινωνία.
Παρ’ όλ’ αυτά, δεν έκρυψε την ερωτική του επιλογή.
Ντύθηκε για πρώτη φορά με γυναικεία ρούχα όταν ήταν μετανάστης στην Αυστραλία, ενώ σε ταξίδια του στην Αμερική έκανε πεζοδρόμιο ως τραβεστί.
Το ίδιο έκανε και στην Ελλάδα, όπου έβγαζε και αρκετά χρήματα, αν και το οικονομικό μάλλον δεν ήταν το βασικό του κίνητρο.
Στους φίλους του ο Ταχσής επικαλούνταν ένα και μόνο λόγο για αυτή του την επιλογή. Την ανάγκη βιοπορισμού.
Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα.
Ο ίδιος τα έχει χαρακτηρίσει τραυματικά και οδυνηρά.
Στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του, όπως είχε αναφέρει τόσο ο ίδιος σε συνέντευξή του, όσο και η αδελφή του, μεγάλο ρόλο έπαιξε η γιαγιά Πολυξένη.
Είναι η γυναίκα που τον μεγάλωσε μετά το διαζύγιο των γονιών του, με σκοπό να του δώσει καλή ανατροφή και να τον προστατέψει από κακοτοπιές.
Τελικά καθόρισε όσο κανένας άλλο τη ζωή του και καλλιέργησε την αδιαφορία του για το γυναικείο φύλο. Φυσικά τον επηρέασαν και οι δυο γιοι της Πολυξένης, ένας δημοσιογράφος και ένας «αλήτης», οι οποίοι πήγαιναν τον Ταχτσή σε εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Από τις επίσημες δεξιώσεις στα χαμαιτυπεία.
«Έκανα επισκέψεις πότε στον υπόκοσμο και πότε στο κατεστημένο» ανέφερε ο συγγραφέας.
Η μητέρα του όταν κατάλαβε τι είχε συμβεί αντέδρασε έντονα. Από τότε μάνα και γιος είχαν συνεχείς συγκρούσεις.
Αποκορύφωμα της συναναστροφής του Ταχτσή με άγνωστο και ύποπτο κόσμο ήταν η δολοφονία του, τον Αύγουστο του 1988, μέσα στο σπίτι του.
Το έγκλημα, που σόκαρε την ελληνική κοινωνία, παραμένει ανεξιχνίαστο.
Ωστόσο, συνδέεται άμεσα με τις περιθωριακές συναναστροφές του.
Όπως έγραψαν οι εφημερίδες, ο συγγραφέας «βρέθηκε νεκρός πάνω στο κρεβάτι του σε πλάγια θέση. Ήταν γυμνός και φορούσε ξανθιά γυναικεία περούκα, τα νύχια του ήταν βαμμένα κόκκινα ενώ δίπλα στο κρεβάτι του ήταν πεταμένα γυναικεία ρούχα».
Δείτε στο βίντεο της «Μηχανής του Χρόνου» πώς η γιαγιά Πολυξένη επηρέασε τη ζωή του Κώστα Ταχτσή, Τον έντυνε με κοριτσίστικα ρούχα και του έδινε κούκλες για να παίζει.
«Η ερωτική μου ανορθοδοξία ήταν αποτέλεσμα παραμόρφωσης και όχι γνήσιας προδιάθεσης» είχε πει ο συγγραφέας σε συνέντευξη του.