Το 2013, αρχαιολόγοι ξέθαψαν μία μηχανή του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου στον Ισθμό της Καρελίας, μία δασική έκταση στα σύνορα μεταξύ Ρωσίας και Φινλανδίας.
Η μηχανή ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση και τώρα φυλάσσεται σε μουσείο στη Μόσχα.
Πρόκειται για το μοντέλο L-300, γνωστό και ως «Κόκκινος Οκτώβρης», το πρώτο που κατασκευάστηκε στη Σοβιετική Ένωση, το καλοκαίρι του 1930.
Οι Σοβιετικοί έκαναν τις πρώτες προσπάθειες να κατασκευάσουν δικές τους μηχανές από τις αρχές της δεκαετίας του ’20, αλλά γρήγορα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν τόσο εύκολη υπόθεση.
Δεν είχαν κανένα σχέδιο πάνω στο οποίο μπορούσαν να βασιστούν και η παραγωγή καθυστέρησε για χρόνια.
Ώσπου αποφάσισαν να ταξιδέψουν στη Γερμανία, να επιλέξουν ένα μοντέλο μοτοσυκλέτας και να το φέρουν πίσω στη Σοβιετική Ένωση για να το «εξετάσουν».
Στόχος τους ήταν να παρουσιάσουν τη δική τους σοβιετική μοτοσυκλέτα στις 10 Ιουλίου του 1930, κατά τη διάρκεια έκθεσης προς τιμήν της 16ης Συνέλευσης του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Διάλεξαν τη γερμανική μηχανή «Luxus-300», εξαιτίας της απλής και ανθεκτικής κατασκευής της.
Λόγω μειωμένου χρόνου, αρκέστηκαν στην αντικατάσταση ορισμένων τμημάτων της γερμανικής μηχανής με σοβιετικά κομμάτια.
Έτσι δημιούργησαν ένα γερμανικό-σοβιετικό υβρίδιο, που ονόμασαν L-300, προς τιμήν του Λένινγκραντ.
Τον Σεπτέμβριο του 1930, οι μηχανές συμμετείχαν σε έναν πενθήμερο «δρόμο αντοχής», όπου διένυσαν την απόσταση από το Λένινγκραντ στη Μόσχα.
Όλες τερμάτισαν χωρίς να εμφανιστεί κανένα ελάττωμα.
Παρά την επιτυχία της κατασκευής και τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για χρηματοδότηση, τα χρήματα δεν ήρθαν ποτέ και μέχρι το καλοκαίρι του 1931, είχαν κατασκευαστεί μόλις τρεις μηχανές.
Διοργανώθηκε άλλος ένας αγώνας δρόμου για να διαφημίσει τις μηχανές, αλλά δεν είχε σημαντικά αποτελέσματα.
Μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας, κατασκευάζονταν ελάχιστα μοντέλα, ούτε το 10% της παραγωγής που είχε προγραμματιστεί αρχικά.
Χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τον Κόκκινο Στρατό στον ρωσο-φινλανδικό πόλεμο του 1939, αλλά και αργότερα στις αρχές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το L-300 ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στους λάτρεις του motorcross και δεν ήταν λίγοι οι πρωταθλητές που διέπρεψαν πάνω στη μηχανή, όπως ο Anton U. Musteikis και ο Georgiy Filonov, αλλά και γυναίκες οδηγοί όπως οι Irina Vladimirova, Lidia Sviridova and Galina Tepliakova.