Μια ξεχασμένη Ελλάδα εμφανίζει ένα παλιό φιλμ του 1970 που παρήγαγε η αμερικανική αεροπορική εταιρεία TWA, η οποία επένδυε τότε στον τουρισμό στην χώρα μας, προσπαθώντας να ανταγωνιστεί την πανίσχυρη Ολυμπιακή του Αριστοτέλη Ωνάση.
Το φιλμ του Αρθρουρ Φρόμερ ονομάζεται «Η άλλη Αθήνα» και προσεγγίζει την πρωτεύουσα με θαυμασμό και σεβασμό στην ιστορία και τους ανθρώπους της.
Χωρίς προκαταλήψεις και αρνητική διάθεση, εμφανίζει τους Έλληνες ως εργατικούς και έντιμους ανθρώπους που παρέχουν φιλοξενία και υπηρεσίες σε πολύ καλές τιμές.
Η περιήγηση ξεκινά από την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα. Συνεχίζει στο ιστορικό κέντρο και την αγορά και παρουσιάζει τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου στο Ελληνικό όπου ένα ζευγάρι τουριστών φθάνει για να περάσει τις διακοπές του.Η κάμερα περνά από Σύνταγμα, Εθνικό κήπο και την Ομόνοια με τα συντριβάνια.
Κατευθύνεται προς την Αρχαία Αγορά , καταγράφει τις εργασίες των ανασκαφικών συνεργείων και μετά πηγαίνει Θησείο και Κεραμεικό όπου κινηματογραφεί το πέρασμα του Ηλεκτρικού με τα ξύλινα βαγόνια του ΗΣΑΠ!Οι τουρίστες απολαμβάνουν τα σουβλάκια τους και βλέπουν παραδοσιακά επαγγέλματα στο Μοναστηράκι και στου Ψυρρή: σανδαλοποιούς και αγγειοπλάστες.
Η έκπληξη όμως έρχεται όταν η κάμερα ακολουθεί το ζευγάρι τουριστών που επιβιβάζονται σε αστικό λεωφορείο με εισπράκτορα!Το λεωφορείο τους μεταφέρει σε μια από τις ακτές του ΕΟΤ για μπάνιο και παιχνίδια στην άμμο. Προφανώς έφτασαν στην παραλία της Βουλιαγμένης που δείχνει σχετικά άδεια, καθώς η μέρα που έγινε το γύρισμα δεν ήταν πολύ καλοκαιρινή και είχε συννεφιά.
Αλλά επειδή το φιλμ απευθύνεται σε λαούς όπου η ηλιοφάνεια έχει άλλα χαρακτηριστικά, όλα συνεχίστηκαν κανονικά.
Η πρωταγωνίστρια είναι πανευτυχής με τις ρακέτες, αλλά και οι θαμώνες με το μπικίνι της.
Οι σκηνές της νυχτερινής Αθήνας προπαγανδίζουν το κέφι των Ελλήνων, την πλούσια κουζίνα με όλων των ειδών τα κρεατικά, τα θαλασσινά, αλλά και το απαραίτητο μπουζουκάκι στις ταβέρνες της Πλάκας. Το καλό φαΐ, η έντονη διασκέδαση και οι χαμηλές τιμές τονίζονται από τον δημιουργό του ντοκιμαντέρ που μας θυμίζει άλλη μια ξεχασμένη εικόνα: αυτή του άνδρα της τουριστικής αστυνομίας.Το φιλμ κλείνει με ένα ταξίδι στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Στο λιμάνι του προορισμού περιμένει ο ένστολος, ο οποίος υποδέχεται τους τουρίστες και τους οδηγεί σε ένα κατάλυμα:
Κόστος 2 δολάρια το δίκλινο μαζί με το πρωινό!
Εδώ γίνεται προσπάθεια να τονιστεί ότι οι επισκέπτες της Αθήνας μπορούν να τροποποιήσουν το πρόγραμμά τους και να φιλοξενηθούν εύκολα στα νησιά, ακόμα και αν δεν έχουν κλείσει δωμάτιο.
Εντυπωσιακή είναι η παρατήρηση του αφηγητή ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες των τουριστών.
Αυτοί που διαθέτουν χρήματα και μπορούν να μείνουν σε ξενοδοχεία, όπως το Χίλτον, αλλά και οι νέοι που δεν έχουν γεμάτο πορτοφόλι και έρχονται στην Ελλάδα με ένα σλήπινγκ-μπάνγκ.
Μάλιστα, ο φακός καταγράφει αυτή την αντίθεση με δύο πλάνα: ένα από το ξενοδοχείο Χίλτον και ένα από μια ταράτσα στο Κολωνάκι όπου ένα νεαρό ζευγάρι έχει βρει πρόχειρο, αλλά φιλόξενο κατάλυμα!
Για την ιστορία: το 1970 ήρθαν στην Ελλάδα 1,5 εκατ αλλοδαποί. Είχε γίνει μια καλή αρχή, καθώς δέκα χρόνια μετά (το 1980) στα στοιχεία δείχνουν ότι αφίχθησαν 5,2 εκατομμύρια ξένοι για τουρισμό.
Δείτε όλο το βίντεο: