Ένας μοναχός φαίνεται να αιωρείται μαζί με μια καλλίγραμμη κοπέλα στα επιβλητικά Μετέωρα. Κρέμονται από ένα σκοινί και έχουν στην αγκαλιά τους δύο μαρμάρινα πόδια, που μοιάζουν να ανήκουν σε κάποιο αρχαιοελληνικό άγαλμα.
Στην πραγματικότητα ο παπάς είναι ένας μεταμφιεσμένος καθηγητής ελληνικής γλώσσας και η κοπέλα δίπλα του, δεν είναι άλλη από τη γυναίκα του, που είναι αστυνομικός επιθεωρητής.
Δεν χρησιμοποιούν τον κλασικό τρόπο ανάβασης με το τσιγκέλι, που συνήθιζαν να χρησιμοποιούν οι μοναχοί όταν ανέβαιναν στα Μετέωρα στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Κρέμονται από ένα σκοινί, που είναι συνδεδεμένο με ένα ελικόπτερο.
Το ζευγάρι αποτελεί το θρυλικό ανδρόγυνο Αντουάν και Λιζ, που μπλέκονται σε τραγελαφικές καταστάσεις στην κωμική ταινία του Γάλλου Φιλίπ ντε Μπρόκα.
«Ο πράκτορας μας στην Ελλάδα»
Ο Αντούαν, καθηγητής ελληνικών και η Λίζ, αστυνομικός επιθεωρητής, μόλις έχουν παντρευτεί και αποφασίζουν να περάσουν τον μήνα του μέλιτος στην όμορφη Ελλάδα.
Εκεί γνωρίζονται με ένα νεαρό ζευγάρι Γάλλων, τον Σαρλ, που είναι αρχαιολόγος και την πανέμορφη ξανθιά, αλλά «αφελή» σύντροφό του, Ανιέ.
Ο Σαρλ ανακαλύπτει τα υπέροχα … οπίσθια ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος της κλασικής περιόδου και αποφασίζει να δωρίσει το θραύσμα στο μουσείο του Λούβρου.
Η Ανιέ έχει διαφορετική άποψη. Θέλει να το πουλήσει, για να κερδίσει χρήματα και πλησιάζει έναν όμορφο νεαρό ναύτη, τον Αριστοτέλη, με σκοπό να της κάνει μια πρόχειρη εκτίμηση της αξίας του αρχαιοελληνικού αντικειμένου.
Ο Αριστοτέλης όμως το κλέβει και λίγο αργότερα βρίσκεται μυστηριωδώς δολοφονημένος. Η αστυνομία κατηγορεί τον Σαρλ και συλλαμβάνει τον Αντουάν ως συνεργό του.
Τότε η Λιζ αναλαμβάνει δράση και μέσα από κωμικές καταστάσεις προσπαθεί να σώσει τον άνδρα της, να ανακαλύψει τον πραγματικό δολοφόνο, αλλά και τα υπόλοιπα κομμάτια του αρχαιοελληνικού αγάλματος.
Η υπόθεση ανήκει στην αστυνομική κωμική ταινία «Ο πράκτορας μας στην Ελλάδα», με πρωτότυπο τίτλο «On a volé la cuisse de Jupiter», που γυρίστηκε το 1979.
Πρόκειται για τη συνέχεια του έργου «Ένας τρυφερός αστυνόμος» που προβλήθηκε στις κινηματογραφικές δύο χρόνια νωρίτερα.
Ο σκηνοθέτης Φιλίπ ντε Μπρόκα χρησιμοποίησε για ακόμη μία φορά το ξεκαρδιστικό πρωταγωνιστικό δίδυμο των Ανί Ζιραρντό και Φιλίπ Νουαρέ και τους μετέφερε στην ειδυλλιακή Ελλάδα.
Η ταινία προβλήθηκε στις γαλλικές αίθουσες τον Φεβρουάριο του 1980 και έκοψε συνολικά 1.598.584 εισιτήρια.
Μετέωρα, Κέρκυρα και Αθήνα
Από το «Παιδί και το Δελφίνι» και τα «Κανόνια του Ναβαρόνε» μέχρι τα πιο πρόσφατα «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» και «Mama Mia», αρκετές ευρωπαϊκές και αμερικανικές παραγωγές αποφάσισαν να γυρίσουν τις ταινίες τους σε ελληνικά τοπία. Πρωταγωνιστικό ρόλο στα καρέ βέβαια είχαν τα νησιά με το απέραντο γαλάζιο τους, αλλά και η ίδια η πρωτεύουσα με την Ακρόπολη και την Πλάκα, να δίνουν έναν πολιτισμικό και μεσογειακό αέρα στις ταινίες του εξωτερικού.
Η γαλλική ταινία, ήταν μια επιτυχημένη κωμωδία με χολιγουντιανές προεκτάσεις και ελληνικό αέρα. Πέρα από τα πλάνα έναρξης, που γυρίστηκαν στο Παρίσι, όλο το υπόλοιπο έργο γυρίστηκε στην Ελλάδα. Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στις 3 Σεπτεμβρίου 1979 και ολοκληρώθηκαν δύο μήνες αργότερα, στις 14 Νοεμβρίου.
Οι τοποθεσίες που επιλέχθηκαν ήταν τα Μετέωρα, η Αθήνα, ο Πέλεκας και το παραθαλάσσιο Σιδάρι της Κέρκυρας, η γραφική Πάργα και η Λιβαδειά.
Το κινηματογραφικό συνεργείο μάλιστα ήταν το τέταρτο, στο οποίο δόθηκε άδεια να γυρίσει σκηνές αλλά και πλάνα στα Μετέωρα.
Στη γαλλική παραγωγή συμμετείχαν και έλληνες ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων ο Νίκος Τσαχιρίδης, ο Νίκος Δαφνής και ο Βασίλης Κολοβός.
Τα περίπου 100 λεπτά της διάρκεια του φιλμ «έντυσε» με τη μουσική του συνθέτης Γιώργος Χατζηνάσιος.