Η Έλενα Ναθαναήλ ήταν μια από τις πιο γοητευτικές ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Ξεκίνησε να εργάζεται σαν μοντέλο, αλλά η καριέρα αυτή δεν διήρκεσε πολύ.
Όταν ήταν μαθήτρια Γυμνασίου την εντόπισε ο Γιάννης Δαλιανίδης και το 1963 έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση, στην ταινία του, «Κάτι να καίει». Μάλιστα, ο Δαλιανίδης ήταν εκείνος που τη συμβούλευσε να χρησιμοποιήσει μόνο το επίθετο «Ναθαναήλ», που ήταν το επίθετο της μητέρας της. Το πραγματικό της όνομα ήταν Έλενα Δεληβασίλη.
Με την εμφάνισή της στην ταινία, η νεαρή κοπέλα εντυπωσίασε όχι μόνο για το υποκριτικό της ταλέντο, αλλά και για την ομορφιά της.
Το καλλίγραμμο κορμί της, σε συνδυασμό με το μεσογειακό της πρόσωπο, συνέθεταν μια πολύ εντυπωσιακή εικόνα.
Την περίοδο εκείνη η φωτογραφία στο εξώφυλλο του περιοδικού «Εικόνες», έγινε αφορμή να την προσέξει κάποιος ξένος παραγωγός που της έκανε πρόταση την οποία αποδέχθηκε, να συμμετάσχει σε μια γερμανική ταινία, που γυρίστηκε στο Μόναχο.
Όταν η Έλενα Ναθαναήλ επέστρεψε στην Ελλάδα γράφτηκε στη δραματική σχολή.
Τέσσερα χρόνια μετά βραβεύτηκε με το βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την ταινία, «Ραντεβού με μια άγνωστη».
Τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε σε πολλές ταινίες και παράλληλα συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις.
Σε ηλικία 19 ετών έκανε μια φωτογράφιση έκπληξη
Το 1966 η Έλενα Ναθαναήλ έκανε μια υψηλής αισθητικής φωτογράφιση στο Αίθριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για το περιοδικό «Paris Match», στο πλαίσιο της προβολής της χώρας. Στάθηκε δίπλα στον περίφημο Λέοντα του Κεραμεικού φορώντας κορυφαία αριστουργήματα από τη Συλλογή της Ελένης Σταθάτου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Γι’ αυτή την φωτογράφιση συμφώνησε η συλλέκτρια που είχε δωρήσει το 1957 την περίφημη συλλογή της στο Μουσείο, αλλά και το υπουργείο Πολιτισμού. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που φορέθηκαν από μοντέλο οι αρχαιολογικοί θησαυροί: το αρχαϊκό «ενώτιο των σφιγγών» από το Άργος, το ένα από τα δύο περίτεχνα περιβραχιόνια και τον δακτυλικό σφηκωτήρα «των όφεων» από το «θησαυρό του Καρπενησίου» καθώς και το περιδέραιο της Τρωάδας.
Η ηθοποιός δεν προέβαλε την ιδιωτική της ζωή
Η Έλενα Ναθαναήλ δεν προκαλούσε με την ιδιωτική της ζωή. Ήταν εναντίον του γάμου, γεγονός που θα μπορούσε να αποτελεί πρώτο θέμα στον Τύπο της πιο συντηρητικής τότε εποχής, αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη.
Ακόμα και όταν έφερε στη ζωή την κόρη της, Ίνκα, χωρίς να έχει παντρευτεί με τον σύντροφό της Γιώργο Τσαγκάρη, η ηθοποιός φρόντισε να μην τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.
Παρόλο που πάντα προστάτευε την προσωπική της ζωή, η σχέση της με τον σταρ του Ολυμπιακού, Τάσο Μητρόπουλο, έγινε γνωστή και συζητήθηκε.
Ήταν ένας έρωτας που δεν κατέληξε στον γάμο, αλλά κράτησε έωε το τέλος της ζωής της ηθοποιού.
Η ασθένεια, το τέλος και η συγκινητική ιστορία με το άλογό της
Το 2008 η Έλενα Ναθαναήλ διαγνώσθηκε με καρκίνο στους πνεύμονες.
Η ασθένεια ήταν τόσο επιθετική, που οι γιατροί δεν της έδωσαν καμία πιθανότητα να κρατηθεί στη ζωή.
Η ίδια όμως δεν το έβαλε κάτω. Επέστρεψε στο κτήμα της στην Εύβοια, όπου ζούσε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μαζί με τον Τάσο Μητρόπουλο και συνέχισε να ασχολείται με αγροτικές εργασίες, αλλά και με την παραγωγή κρασιού.
Στο κτήμα της, η Έλενα Ναθαναήλ είχε και το αγαπημένο της άλογο, τον Καλλίστρατο.
Ο Καλλίστρατος ήταν άλογο του ιππόδρομου, αλλά έπασχε κι αυτό από καρκίνο και θα τον θανάτωναν.
Η ηθοποιός, που αγαπούσε πολύ τα άλογα, τον πήρε στο κτήμα της και τον φρόντιζε σαν παιδί της.
Η Έλενα Ναθαναήλ έφυγε από τη ζωή στις 4 Μαρτίου του 2008, δύο μήνες μετά τη διάγνωση της ασθένειάς της.
Οι γιατροί ανέφεραν ότι η ηθοποιός κατάφερε να ζήσει αυτό το διάστημα χάρη στην επιμονή και τη θέλησή της.
Όπως υποστήριξε η κόρη της, Ίνκα, τη μέρα που η ηθοποιός άφησε την τελευταία της πνοή, το άλογό της έκανε σαν τρελό.
Χλιμίντριζε δυνατά και χτυπούσε με τα πίσω πόδια του την πόρτα του στάβλου.
Ο επιστάτης του κτήματος ανέφερε ότι πρώτη φορά έβλεπε το άλογο σε τέτοια κατάσταση.
Το συγκινητικό είναι ότι ο Καλλίστρατος έσβησε μια εβδομάδα μετά την Έλενα Ναθαναήλ.
«Είχε καταλάβει τη μεγάλη απώλεια. Ήταν τόσο θλιβερό το θέαμα του θανάτου του που έζησα για μια ακόμα φορά το θάνατο της μητέρας μου», ανέφερε η Ίνκα.