Η δημοφιλία μας είναι στο ναδίρ, τα likes έχουν μειωθεί δραματικά, η σελίδα που δημιουργήσαμε για έναν σκοπό, μια ομάδα φίλων από το παρελθόν, ή ακόμη και για τη δουλειά μας, δεν αρέσει πια σε κανέναν. Τι συμβαίνει;
Το τελευταίο διάστημα πολλοί χρήστες του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης διαπιστώνουν, ότι οι σελίδες και οι φίλοι που αγαπούν είναι πλέον αόρατοι στο newsfeed. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως δεν είδαν ποτέ τις ενημερώσεις μας, αλλά ούτε κι εμείς τις δικές τους.
Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει συχνή αλληλεπίδραση (σχολιασμός, κοινοποίηση, like) με έναν χρήστη, τότε εκείνος εξαφανίζεται από τις ενημερώσεις μας. Το ίδιο συμβαίνει και με τις σελίδες που εξαφανίζονται από το feed. Σχεδόν κάθε χρήστης έχει κάνει like σε 40 σελίδες, οι οποίες όμως εξαφανίζονται, αν δεν πληρώσουν για την προώθησή τους.
Ακόμη και σε περιπτώσεις που οι σελίδες πληρώνουν διαφήμιση, περιορίζεται η προβολή τους και το πλήθος στο οποίο απευθύνονται τον τελευταίο χρόνο, σταδιακά και κατακόρυφα. Το facebook απαντά επισήμως ότι, όσο μεγαλύτερος γίνεται ο όγκος των χρηστών και της ύλης που παράγουν, τόσο δυσκολότερο γίνεται στα post να τρυπώσουν στο feed μας. Αυτή η εξήγηση θα ήταν επαρκής, αν δεν αυξανόταν ο αριθμός των χρηστών.
Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει λοιπόν, είναι ότι αλλάζει είναι ο περίφημος αλγόριθμος, δηλαδή το facebook γίνεται κάθε μήνα και ακριβότερος τρόπος διαφήμισης. Στο βίντεο, ο Derek Muller εξηγεί ότι οι περικοπές στα newsfeed αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του facebook, για δημιουργία εσόδων. Αυτό σημαίνει, ότι το μέσο δεν μοιράζεται με τους φίλους μας το περιεχόμενο της σελίδας μας, για να αναγκαστούμε να πληρώσουμε για την προώθησή της.
Δείτε το βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=l9ZqXlHl65g