1936. O Xίτλερ ποζάρει αγκαλιά με ένα 4χρονο αγόρι. Το κρατάει σφιχτά στα χέρια του και κοιτάζει επίμονα τον φακό.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε πριν από το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για λόγους προπαγάνδας.
Οι Ναζί ήθελαν να προωθήσουν τις υιοθεσίες Άριων παιδιών. Το αγόρι είχε γαλάζια μάτια και ανοιχτόχρωμα μαλλιά, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός ιδανικού πολίτη της Αρίας Φυλής.
Φωτογράφος ήταν ο Χάινριχ Χόφμαν, ο οποίος το 1921, όταν ο Χίτλερ έγινε πρόεδρος του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος των γερμανών εργατών, ορίστηκε επίσημος φωτογράφος του.
Ήταν ο μοναδικός που απαθανάτιζε τον Χίτλερ και του είχε απαγορευθεί να τον φωτογραφίζει σε αυθόρμητες πόζες.
Στα χρόνια του πολέμου η φωτογραφία του Χίτλερ και του παιδιού κυκλοφόρησε σε αφίσες, τυπώθηκε σε βιβλία και υπήρξε μέρος της προπαγανδιστικής καμπάνιας του καθεστώτος των Ναζί.

Ο Χίτλερ με τον 4χρονο Μπάρτελς

Το όνομα του παιδιού ήταν Τζέραρντ Μπάρτελς και οι γονείς του ήταν ιδιοκτήτες ενός ξενώνα, δίπλα από το ξενοδοχείο που συχνά έμενε ο Χίτλερ.
Ο θείος του είχε υπηρετήσει ως λοχίας στο πλευρό του Φύρερ στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο και διατηρούσε φιλικές σχέσεις μαζί του.
Όπως είχε αποκαλύψει, ο Τζέραρντ, την ημέρα της φωτογράφισης οι γονείς του τον έντυσαν με επίσημα ρούχα και του είπαν ότι θα συναντούσε τον Φύρερ.
Εκείνη την ημέρα δεν τον άφησαν να παίξει με τα υπόλοιπα παιδιά για να μη λερώσει τα ρούχα του.

Ο Μπάρτλες σε ηλικία 83 ετών

Όταν συναντήθηκε με τον Χίτλερ, αρνήθηκε να τον χαιρετήσει όπως του υπέδειξαν, λέγοντας «Χάιλ Χίτλερ».
Ο Τζέραρντ υποστήριξε ότι παρόλο που ήταν μικρός, κατά βάθος ένιωθε ότι τον εκμεταλλευόταν.
«Ο Χίτλερ ήταν γκάνγκστερ. Με χρησιμοποίησε για προπαγανδιστικούς σκοπούς, ώστε να δείξει στον κόσμο ότι αγαπούσε τα παιδιά». Όπως αποκάλυψε, ο Χίτλερ του υποσχέθηκε ότι θα του έδινε ένα μεγάλο κομμάτι μηλόπιτα για να είναι ήσυχος στη φωτογράφιση, .
Ο Μπάρτελς δήλωσε: «Πέρασαν 80 χρόνια και ακόμα περιμένω το κέικ. Το ίδιο συνέβη με όλες τις υποσχέσεις του Χίτλερ τις οποίες στο τέλος δεν τήρησε».

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here