Ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Δημήτρης Χορν είχαν γίνει φίλοι πολύ καιρό πριν συνεργαστούν στη μεγάλη οθόνη.
Έκαναν πολύ παρέα. Έβγαιναν τα βράδια έξω και διασκέδαζαν είτε οι δυο τους, είτε με παρέες, που δεν σχετίζονταν με το χώρο του θεάτρου.
Το 1960, ο Σακελλάριος ήθελε να γυρίσει την ταινία «Αλίμονο Στους Νέους» και έψαχνε το βασικό πρωταγωνιστή.
Αν και γνώριζε καλά ότι ο Χορν δεν αγαπούσε ιδιαίτερα τον κινηματογράφο, σκέφτηκε να του δώσει το ρόλο.
Η αρνητική στάση του Φίνου
Μόλις ο Φίνος άκουσε το όνομα του ηθοποιού, αντέδρασε αρνητικά. Η ταινία «Μια Ζωή Την Έχουμε» του Γιώργου Τζαβέλλα δεν είχε πάει καλά εισπρακτικά όταν κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους.
Από τότε ο Φίνος είχε αποφασίσει να μην κάνει ξανά ταινία με το Δημήτρη Χορν. Τον θεωρούσε κινηματογραφικά ‘’αντιεμπορικό’’. Ο Φιλοποίμην δεν μπορούσε να ρισκάρει και να χρεωθεί μια δεύτερη πιθανή αποτυχία.
Ο Σακελλάριος ωστόσο, επιθυμούσε διακαώς το Χορν στην παραγωγή. Στράφηκε στους υπόλοιπους συντελεστές, διαπραγματεύτηκε και τελικά κατάφερε να τους πείσει να τον δεχτούν.
Και ο Δημήτρης Χορν όμως από την πλευρά του ήταν διστακτικός.
-Τι πρόβλημα έχεις Τάκη μου; τον ρώτησε ο Σακελλάριος.
– Αλέκο μου, πώς θα δουλέψουμε μαζί, που έχω συνηθίσει να γελάω πολύ μαζί σου; Λίγο να κοιταχτούμε στα μάτια, σκάμε απ’ τα νευρικά γέλια, του απάντησε ο ηθοποιός.
– Τόσο το καλύτερο. Θα έχουμε την πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα!
Κι όντως έτσι ήταν. Το κλίμα ήταν πολύ καλό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Η σκηνή στο κατάστημα ρούχων
Υπήρχε μια σκηνή στην ταινία, όπου ο Χορν γινόταν νέος και έπρεπε να πάει σε ένα κατάστημα ρούχων, για να ντυθεί.
Τη στιγμή λοιπόν που κοιταζόταν και καμάρωνε τον εαυτό του στον καθρέφτη, ο Σακελλάριος γύρισε και του είπε:
«Σφύριξε και φτιάξε το παπιγιόν σου».
Ο Χορν ενθουσιάστηκε. Κατάλαβε ότι ο φίλος του, που γέλαγε τόσο πολύ μαζί του, θα μπορούσε να είναι και ο άνθρωπος που θα του έδινε συμβουλές, ώστε να γίνει καλύτερη η ταινία.
Η δυσκολία στη μεταμόρφωση του Χορν σε γέρο
Κάπως έτσι κύλησαν όλες οι ημέρες των γυρισμάτων. Με γέλια και καλή διάθεση.
Η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι μακιγιέρ ήταν η μεταμόρφωση του Χορν σε γέρο.
Επιστρατεύτηκαν οι καλύτεροι Έλληνες μακιγιέρ, αλλά μάταια. Ό,τι τεχνάσματα και να χρησιμοποιούσαν, ο ηθοποιός θύμιζε νέο, που προσπαθούσε με διάφορα μέσα να γεράσει.
Την κατάσταση έσωσε ένας ξένος μακιγιέρ, ο οποίος ήταν ειδικός στις μεταμορφώσεις και του οποίου η αμοιβή ήταν ισάξια με εκείνη του πρωταγωνιστή Χορν στην ταινία.
Όταν ο ηθοποιός έμαθε για το γεγονός, αστειευόμενος έλεγε:
«Μα με τόσα λεφτά που πήρε αυτός να με γεράσει, δεν τα δίναμε καλύτερα σ’ έναν πλαστικό να με κάνει 20 χρόνια νεότερο;»
Η ταινία «Αλίμονο Στους Νέους» κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους το 1961. Έκοψε 37.302 εισιτήρια, ενώ ο Δημήτρης Χορν κέρδισε το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Αντλήθηκε υλικό από το βιβλίο του Μάκη Δελαπόρτα «Αλέκος Σακελλάριος. Το ταλέντο βγήκε απ΄ τον παράδεισο», εκδόσεις ΑΓΚΥΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: