1979. Οι U2 έκαναν την πρώτη τους δισκογραφική εμφάνιση με το δίσκο Three.
Σε αυτόν περιέχονταν τα τραγούδια «Out of Control», «Stories for Boys» και «Boy – Girl».
Στο εξώφυλλο του δίσκου ήταν ένας 5χρονος όμορφος πιτσιρικάς, που κοιτούσε κατευθείαν στο φακό της φωτογραφικής μηχανής.1980. Στο εξώφυλλο του πρώτου μεγάλου άλμπουμ των U2 με τίτλο “Boy”, ο ίδιος πιτσιρικάς πόζαρε και πάλι.
Γυμνός από τη μέση και πάνω, με τα χέρια πίσω από το κεφάλι και κοιτώντας το φακό, είχε το αθώο βλέμμα της ηλικίας του.
Μερίδα του Τύπου δεν ενέκρινε αισθητικά τη φωτογραφία του παιδιού στο εσώφυλλο και άφηνε χυδαία υπονοούμενα.
Η αρχή για τους U2 είχε γίνει πάντως και το κοινό τους πλέον ήταν μεγαλύτερο.
Ο ιδιαίτερος ήχος τους άρεσε και οι στίχοι τους είχαν πολιτικό περιεχόμενο που συγκινούσε το κοινό.
1983. Στο τρίτο άλμπουμ υπό τον τίτλο “War”, το μοτίβο επαναλαμβανόταν.
Το ίδιο αγόρι, με την ίδια πόζα, κοιτούσε και πάλι κατευθείαν στο φακό.
Μόνο που αυτή τη φορά, το βλέμμα του είχε χάσει την παιδική αθωότητα.
Ο φόβος και η οργή του πιτσιρικά ερμηνεύτηκαν ως δήλωση του συγκροτήματος, σχετικά με τις εντάσεις που επικρατούσαν παγκοσμίως εκείνη την εποχή.
Το άλμπουμ έκανε πάταγο και καθιέρωσε του U2, ως ένα από τα καλύτερα συγκροτήματα με φανατικό κοινό.
Την ίδια χρονιά στο βίντεο κλιπ «Two Hearts Beat As One», ο πιτσιρικάς ήταν και πάλι με τη μπάντα.
Σε πολλά πλάνα εμφανίζεται να περπατάει στον δρόμο, να κάνει ακροβατικά ή να κοιτάζει κατευθείαν στην κάμερα, που του έκανε το ίδιο κοντινό πλάνο με το δίσκο “War”.
“Η σχέση του Bono με το αγόρι των εξώφυλλων”
Ο πιτσιρικάς είναι ο Peter Rowen.
Σήμερα είναι 42 χρόνων και ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία.
Γνώριζε τον Bono, πριν ακόμη γίνει τραγουδιστής του συγκροτήματος.
“Ο Hewson, όπως είναι το πραγματικό επώνυμο του Bono, έμενε απέναντι από το σπίτι μας και ήταν φίλος με τον αδερφό μου.
Πολλές φορές ερχόταν για φαγητό. Ήταν και οι δύο τότε μέλη της συμμορίας Lypton Village”, διηγήθηκε ο Peter Rowen.
Θυμόταν χαρακτηριστικά τη μέρα της φωτογράφησης για το εξώφυλλο του άλμπουμ “War”.
“Από εκείνη τη μέρα θυμάμαι δύο πράγματα. Τη σούπα που μας σερβίρισε η γυναίκα του φωτογράφου και ντρεπόμουν να πω ότι δε μου άρεσε. Επίσης και το ατύχημα που παραλίγο να είχαμε με το αυτοκίνητο. Οδηγούσε ο Bono.
Κάποια στιγμή γύρισε για να κοιτάξει στο πίσω κάθισμα και κόντεψε να τρακάρει”.
Ο Rowen μετά την ενηλικίωσή του και με οδηγό τη συνεργασία του με τους U2, ασχολήθηκε για ένα διάστημα με την υποκριτική.
Σύντομα όμως ανακάλυψε πως είχε έφεση στη φωτογραφία.
Έγινε ένας επιτυχημένος φωτογράφος, κέρδισε αρκετά βραβεία και συνεχίζει με επιτυχία την καριέρα του.
Έχει φωτογραφήσει τους U2 σε συναυλία το 2001, στο Slane Castle της Ιρλανδίας, όμως δεν έχει κρατήσει επαφή μαζί τους.
Επίσης για πολλές φωτογραφήσεις τον προτιμά και ο Ιρλανδός πρωταθλητής του ΜΜΑ, Κόνορ Μακγκρέκορ.
Ο Peter Rowen έχει σχεδόν όλα τα άλμπουμ των U2. Από τη συλλογή του λείπουν τα εξώφυλλα του ’80 και του ’83, στα οποία εμφανιζόταν ο ίδιος.
Η ομάδα Lypton Village και τα ψευδώνυμα
Το διάσημο συγκρότημα που αποτελείται από τους Paul Hewson, Dave Evans, Larry Mullen και Adam Clayton, δεν είχε πάντα το ίδιο όνομα.
Η παρέα των τεσσάρων νεαρών, αρχικά αποκαλούταν The Hype, στη συνέχεια Feedback, για να καταλήξει στο σημερινό της όνομα U2.
Ο Hewson και ο Evans, σε νεαρή ηλικία ανήκαν σε μια ομάδα “διανοουμένων” του Δουβλίνου, τη Lypton Village.
Περιφρονούσαν τις συνθήκες και τις συμβάσεις της ιρλανδικής αστικής κοινωνίας, με κάθε τρόπο.
Έτσι απέκτησαν και ψευδώνυμα. Ο Hewson απέκτησε το παρατσούκλι Bono Vox (Bono), από ένα κατάστημα με αυτή την ονομασία, που πωλούσε ακουστικά βαρηκοΐας .
Ο Evans, εξαιτίας της οξύνοιας και του αυθορμητισμού του, ονομάστηκε The Edge.
Εμπνευστής των ονομάτων αυτών ήταν ο αδερφός του Peter Rowen, που συμμετείχε επίσης στη Lypton Village.