Το κενό ανάμεσα στα στήθη της ήταν πολύ μεγάλο, η μύτη της δεν ήταν αρκετά χαριτωμένη, το στόμα της υπερβολικά φαρδύ.
Έτσι περιέγραφε η Ρακέλ Γουέλς τον εαυτό της, αν και εκατομμύρια θεατές δεν μπορούσαν να εντοπίσουν ούτε μία ατέλεια στην εμφάνισή της.
Ήταν ένα από τα διασημότερα σύμβολα του σεξ της δεκαετίας του ’60 και του ’70, με αναλογίες τόσο εντυπωσιακές, που αναφέρονταν ακόμα και στα τρέιλερ των ταινιών της.
Γεννήθηκε στο Σικάγο, όπου ο Βολιβιανός πατέρας της, ο Αρμάντο, γνώρισε την Αμερικανίδα μητέρα της.
Η σχέση τους ήταν ταραγμένη, καθώς ο Αρμάντο συχνά έχανε την υπομονή του και φώναζε ή ακόμα και χτυπούσε τη μητέρα της.
Διέξοδο της Ρακέλ ήταν ο χορός και το θέατρο, με τα οποία άρχισε να ασχολείται από πολύ μικρή ηλικία.
Στα 15, τα όνειρά της για καριέρα στον χώρο του θεάματος φάνηκαν να πραγματοποιούνται, όταν σάρωσε τα βραβεία σε διάφορους διαγωνισμούς ομορφιάς που πήρε μέρος.
Αν και αποφασισμένη να κυνηγήσει μία λαμπρή καριέρα, δεν δίστασε να δημιουργήσει δική της οικογένεια.
Σε ηλικία 19 ετών, είχε ήδη παντρευτεί και αποκτήσει το πρώτο της παιδί.
Παράλληλα όμως, δούλευε ως μοντέλο και ως παρουσιάστρια του δελτίου καιρού.
Στα 23, είχε δύο παιδιά, ένα διαζύγιο και είχε μετακομίσει στο Λος Άντζελες, όπου προσπαθούσε να τα βγάλει πέρα ως ηθοποιός.
Η κατάσταση ήταν δύσκολη, αλλά τα φυσικά της κάλλη δεν άργησαν να γίνουν αντιληπτά απ’ τα κινηματογραφικά στούντιο.
Οι ρόλοι άρχισαν να καταφτάνουν, με βασική προϋπόθεση να εμφανίζεται με κοντά, στενά και προκλητικά ρούχα, κατά προτίμηση μπικίνι.
Αν και, όπως υποστήριζε, δεν κυνήγησε ποτέ τους σέξυ ρόλους, δεν μπορούσε παρά να τους δεχτεί, καθώς είχε να συντηρήσει τα δύο μικρά παιδιά της.
Η επιτυχία και η αναγνώριση ήρθαν πολύ γρήγορα.
Το 1966 εμφανίστηκε στην ταινία «1.000.000 χρόνια π.Χ.», όπου υποδύθηκε μία «πρωτόγονη» γυναίκα με μακριά ξανθά μαλλιά, πλούσιες καμπύλες και ένα εντυπωσιακό μπικίνι φτιαγμένο από δέρμα ζώου.
Ήταν η ταινία που την έκανε διάσημη, σε συνδυασμό με το διαφημιστικό πόστερ, που έιδεν έμφαση στην εξωτερική της εμφάνιση.
Ξαφνικά, όλοι έμαθαν το όνομά της και συγκαταλεγόταν ανάμεσα στις ωραιότερες γυναίκες στην ιστορία του κινηματογράφου.
Για χρόνια, η καριέρα της ακολούθησε την ίδια πορεία.
Οι ρόλοι που της έδιναν ήταν κατά κανόνα σύμφωνοι με την εκρηκτική της εμφάνιση.
Έπρεπε πάντα να έχει καλοχτενισμένα μαλλιά, βαθύ ντεκολτέ, κοντά ρούχα.
Η Γουέλς εκμεταλλεύτηκε τις ευκαιρίες που της δίνονταν, χωρίς όμως να ταυτίζει τον εαυτό της με την κινηματογραφική καλλονή.
Στην προσωπική της ζωή ήταν απλή. Της άρεσε να περνάει χρόνο με την οικογένειά της και ποτέ δεν αντιμετώπισε τον εαυτό της ως «σεξοβόμβα».
Όπως έχει δηλώσει σε συνέντευξή της, δεν έχει νιώσει ποτέ φοβερά σέξυ, αλλά είναι πολύ καλή στην προσποίηση.
Σε όλη της την καριέρα, κυνηγούσε ρόλους που δεν θα βασίζονταν στην εξωτερική της εμφάνιση.
Τελικά έγινε η ίδια παραγωγός ταινιών, για να επιλέγει σενάρια και ρόλους. Ωστόσο οι ταινίες της απέτυχαν εμπορικά.
Το υποκριτικό της ταλέντο αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά το 1973, όταν υποδύθηκε την Κονστάνς στην κωμική μεταφορά των «Τριών Σωματοφυλάκων».
Κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για καλύτερη κωμική ερμηνεία, εντυπωσιάζοντας θεατές και κριτικούς με τις γκάφες και το χιούμορ της.
Η επόμενη υποψηφιότητα ήρθε το 1987, όταν κατάφερε να βρει τον πολυπόθητο «σοβαρό» ρόλο, στην ταινία «Right to Die».
Υποδύθηκε μία γυναίκα που έπασχε από τη νόσο του Λου Γκέρινγκ. Είχε κοντά μαλλιά και δεν φορούσε έντονο μακιγιάζ.
Η υποψηφιότητα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς τα τελευταία χρόνια, η καριέρα της ήταν σε φθίνουσα πορεία.
Η 40χρονη πια Γουέλς είχε κλείσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο για την ταινία «Cannery Row», αλλά απολύθηκε μετά από λίγες
εβδομάδες, δήθεν επειδή δυσχέραινε την παραγωγή με τις τρελές απαιτήσεις της.
Η Γουέλς διέψευσε τις δηλώσεις του παραγωγού και τον κατηγόρησε ότι χρησιμοποίησε το όνομά της για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, αλλά από την αρχή σκόπευε να την αντικαταστήσουν με τη νέα και άσημη τότε Ντέμπορα Γουίνγκερ.
Η ηθοποιός άσκησε μήνυση και μετά από πέντε χρόνια, η υπόθεση δικάστηκε και η Γουέλς κέρδισε 11 εκατομμύρια δολάρια.
Αν και η καριέρα της στον κινηματογράφο δεν πήγαινε καλά, η Γουέλς εκμεταλλεύτηκε μία άλλη μόδα της εποχής, τις βιντεοκασέτες με προγράμματα γυμναστικής.
Ήταν η περίοδος που ηθοποιοί όπως η Τζέιν Φόντα έκαναν αερόμπικ φορώντας κολλητά κορμάκια και γκέτες.
Η Γουέλς παρουσίασε ένα διαφορετικό πρόγραμμα εκγύμνασης, βασισμένο στη γιόγκα και την υγιεινή διατροφή. Η κασέτες της γνώρισαν τεράστια επιτυχία και σταδιακά, η ηθοποιός επεκτάθηκε στον τομέα των καλλυντικών και της διατροφής.
Στα 75 της χρόνια, η Ρακέλ Γουέλς παραμένει εντυπωσιακά όμορφη.
Έχει όμως αποδείξει ότι τα χαρίσματά της δεν είναι μόνο σωματικά.
Όταν μιλάει για την καριέρα της, παραδέχεται ότι βασίστηκε στην εξωτερική της εμφάνιση, αλλά ποτέ δεν προσπάθησε να κρύψει το μυαλό και τη δυναμικότητά της.
Αντιθέτως, συχνά σκηνοθέτες την είχαν αποκαλέσει «δύσκολη», επειδή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συχνά ζητούσε αλλαγές στο σενάριο, αν θεωρούσε ότι δεν ταίριαζε στον χαρακτήρα που υποδυόταν.