5 Νοεμβρίου 1998. Στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου ένα αυτοκίνητό από λάθος χειρισμό παρεξέκλινε της πορείας του και «έκανε βουτιά θανάτου» στην Πέτρα του Ρωμιού. Οδηγός ήταν ο Βαχάν Τερζιάν. Ο αποκαλούμενος «Ιπτάμενος Αρμένιος» που είχε εξασφαλίσει μία θέση στους κορυφαίους ραλίστες της Κύπρου.
Στο άκουσμα της αγγελίας του θανάτου του η κυπριακή κοινωνία πάγωσε και ιδιαίτερα οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλοι αναρωτήθηκαν πως ο έμπειρος οδηγός έκανε το μοιραίο λάθος και έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και έπεσε στο γκρεμό.
Στο σημείο έσπευσαν πυροσβεστικά οχήματα, περιπολικό και ελικόπτερο της Αστυνομίας που ανέσυραν τον οδηγό. Ο ραλίστας μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο, όπου επιβεβαιώθηκε ότι είχε βρει ακαριαίο θάνατο. Ο Βαχάν Τερζιάν, έφυγε από τη ζωή δύο ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του Ράλι Τουλίπας. Στο άκουσμα της είδησης, ο ΟΦΑ (Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου) ανακοίνωσε την ακύρωση του αγώνα και κάλεσε όλον τον κόσμο να παρευρεθεί στην κηδεία του 45χρονου Τερζιάν.
Ο Ιπτάμενος Αρμένιος που είχε τελειοποιήσει την οδήγηση
Γεννημένος στις 12 Οκτωβρίου 1953, ο Βαχάν Τερζιάν ζούσε στην Κύπρο και είχε καταγωγή από την Αρμενία. Όσοι τον γνώριζαν, θυμούνται την μεγάλη αγάπη του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ήδη από το 1971, πριν ενηλικιωθεί, συμμετείχε σε αγώνες με ένα Austin Maxi, της μητέρας του.
Το 1981 αποτέλεσε χρονιά-σταθμό στην ιστορία όχι μόνο του Τερζιάν αλλά και του Κυπριακού Ράλι. Ο Ιπτάμενος Αρμένιος όπως τον αποκαλούσαν, ήρθε πρώτος με ένα Mitsubishi Colt στο διεθνές Ράλι Κύπρος. Αυτό αποτέλεσε την πρώτη διεθνή επιτυχία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας!.
Έπιασε το τιμόνι πολλών αυτοκινήτων όπως Fiat, Mini, Avenger, Citroen, Mitsubishi Colt Lancer, Nissan 240 RS, Nissan Silvia 200SX, Audi, Honda Civic, Toyota Celica και Opel Astra.
Όλοι παραδέχονταν το ίδιο πράγμα. Όποιο αυτοκίνητο κι αν έπιανε ο Τερζιάν, τελειοποιούσε το οδήγημά του. Αν και από το 1985, άρχισε να αποσύρεται από τους τοπικούς αγώνες λόγω οικογένειας και δουλειάς, ο Τερζιάν συνέχισε να παίρνει μέρος στο Rothmans Cyprus Rally.
Για χρόνια δίπλα του, πιστός φίλος και συνοδηγός ο Γιαννάκης Θεοφάνους. Για χρόνια οι δυο τους ήταν το καλύτερο δίδυμο των κυπριακών δρόμων!
Rothmans Ράλλη Κύπρος 1988.
Νίκη για την Toyota Celica GT4 ST165 από τους Björn Waldegård / Fred Gallagher.
Από τη σελίδα: Κύπρος του Χθες
βίντεο πηγή. Rallies from the past/youtube
Με πληροφορίες: από προσωπικό προφίλ Γιαννάκη Θεοφάνου και Newsautosport.com